3460
Sök

Realcar i konkurs

41 Inlägg
13 september 2011

When better cars are built, Buick will build them.

Avstängd
10 388 Inlägg
13 september 2011
evilaudio skrev:
it_mutt skrev:
Det är väl kanske mer som så att folk generellt tycker att om man som privatperson kan plocka hem samma del själv, från ex.vis tyskland, och då betala halva priset mot var XXXXX ska ha, så är det lätt att tolka det som XXXXX säljer, som "förbannat dyrt".

Det är väl inte helt otänkbart att man som privatare tycker att ett företag borde kunna få ÄNNU lägre pris på en vara (än vad en privatimporterande privatperson får).

Säger givetvis inget om att det kostar att driva företag, det är nog alla medvetna om (är själv egenföretagare så)

visst att företaget kanske får ett lägre inköp men de e inga direkta jätte rabatter..

å låt oss säga att företaget har typ 10 anställda med allt va de innebär å sen en STOR lokal på å sen vill man ju helst på lite + utöver de kostanadera så blir påslaget rätt stort.

Givetvis, jag säger absolut inte emot dig, det var mest bara en tanke om varför många tycker det är sjukligt dyrt. Men absolut, service o jobb SKA kosta. Däremot så om det bara handlar om att rent "köpa" en sak, så tar iaf jag det personligen där det är billigast. FÖRUTSATT att det skiljer "större pengar".

Som exempel kan storservicen på A4:an tas. I bara delar ville mekonomen ha närmare 10.000kr, jag plockade det från tyskland och gav, inkl. frakt, strax över 3000kr.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
13 september 2011
Såg detta i tidningen idag.. tråkigt tycker jag.
Har inte handlat mycket där men då jag handlat har jag upplevt kvaliten som helt okej för det priset jag givit samt en kanonbra support...

16 197 Inlägg
13 september 2011
it_mutt skrev:
evilaudio skrev:
it_mutt skrev:
Det är väl kanske mer som så att folk generellt tycker att om man som privatperson kan plocka hem samma del själv, från ex.vis tyskland, och då betala halva priset mot var XXXXX ska ha, så är det lätt att tolka det som XXXXX säljer, som "förbannat dyrt".

Det är väl inte helt otänkbart att man som privatare tycker att ett företag borde kunna få ÄNNU lägre pris på en vara (än vad en privatimporterande privatperson får).

Säger givetvis inget om att det kostar att driva företag, det är nog alla medvetna om (är själv egenföretagare så)

visst att företaget kanske får ett lägre inköp men de e inga direkta jätte rabatter..

å låt oss säga att företaget har typ 10 anställda med allt va de innebär å sen en STOR lokal på å sen vill man ju helst på lite + utöver de kostanadera så blir påslaget rätt stort.

Givetvis, jag säger absolut inte emot dig, det var mest bara en tanke om varför många tycker det är sjukligt dyrt. Men absolut, service o jobb SKA kosta. Däremot så om det bara handlar om att rent "köpa" en sak, så tar iaf jag det personligen där det är billigast. FÖRUTSATT att det skiljer "större pengar".

Som exempel kan storservicen på A4:an tas. I bara delar ville mekonomen ha närmare 10.000kr, jag plockade det från tyskland och gav, inkl. frakt, strax över 3000kr.

fast folk idag verkar inte vilja betala för varken service eller kunskap..   de ska bara va BILLIGT Å BÄST. 

framförallt generation "yngre"..    vissa saker som e "status" får kostar hur mycke som helst medans allt annat ska bara va billigt.

bara för att ta ett exempel när ja jobbade som bilstereomontör.. en del vägra fatta att de kostade LIKA mycke att montera högtalare som kostade typ 400kr som ett par som kostade 15.000.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Saab Viggen MC Yellow
329 Inlägg
13 september 2011
evilaudio skrev:
MarcusL skrev:
Nu kanske man kan köpa något vettigt på konkursutförsäljning, då till normala priser!

den kommentaren fick ja höra sååå många ggr när BRL konka (äntligen har man råd att köpa bilstereoprylar,fattar inte hur de kan va så jävla dyrt)   

hur F-N tror folk att företag ska överleva med en massa anställda,lagerkostander mm om  dom inte gör påslag på produkter??

Word!

/Stefan

Avstängd
10 388 Inlägg
13 september 2011
evilaudio skrev:
it_mutt skrev:
evilaudio skrev:

fast folk idag verkar inte vilja betala för varken service eller kunskap..   de ska bara va BILLIGT Å BÄST. 

framförallt generation "yngre"..    vissa saker som e "status" får kostar hur mycke som helst medans allt annat ska bara va billigt.

bara för att ta ett exempel när ja jobbade som bilstereomontör.. en del vägra fatta att de kostade LIKA mycke att montera högtalare som kostade typ 400kr som ett par som kostade 15.000.

Ja, det där är märkligt. O framför allt är det märkligt att folk inte kan tänka längre. Kombinationen med just "billigast" och "bäst" är ovanlig..men ja. Nej, som sagt, jag har full förståelse, stödjer gärna min lokala handlare, men, det finns gränser även för mig

Nåja, sorry för OT

5 198 Inlägg
13 september 2011
it_mutt skrev:
evilaudio skrev:
it_mutt skrev:

Just,, men å andra sidan så måste dom ha vinst på prylarna för att kunna driva sin affärs ide... det behöver inte du som privat person.

1 150 Inlägg
13 september 2011
dom gick i konkurs för att sån styling och skit dom säljer har gått ur tiden finns mkt billigare på andra ställen:)

Avstängd
10 388 Inlägg
13 september 2011
gamlingen skrev:
it_mutt skrev:
evilaudio skrev:

Just,, men å andra sidan så måste dom ha vinst på prylarna för att kunna driva sin affärs ide... det behöver inte du som privat person.

Visst är det så, o som sagt, det har jag ju inte heller sagt något om. Men saken är, att XXXXX som jag köpte det av i tyskland OCKSÅ måste ha en vinst på det. Vilket i sin tur innebär att XXXXX i tyskland (kommer inte ihåg vad firman heter på rak arm) inte direkt har det för 3000:- i inköpspris.

Och om jag som privatare, kan köpa av en firma i tyskland för 3000:- ... så vet jag inte riktigt om mekonomen BORDE ha 7000:- i "pålägg" på det hela (detta givetvis utan att ha suttit o räknat på deras bit)

Nu var det inte det som var poängen, utan att med en skillnad på i runda slängar 7000:- för detta, så kan jag mycket väl förstå varför folk hellre plockar hem själva än betalar 3 gånger pengarna "lokalt". Vilket i sin tur leder till att det givetvis går sämre för "lokala" affärer

5 198 Inlägg
13 september 2011
Det mekonomen betalar får ju dom betala skatt och moms på + förtjänst och minus löner och hyror och el., i slut ändan kanske de har 2-5 % i ren vinst...men tyvärr så tror MÅNGA att det mesta av priset är ren vinst... och ska pruta minst 30%
Senast redigerat av gamlingen (13 september 2011)

Avstängd
10 388 Inlägg
13 september 2011
gamlingen skrev:
Det mekonomen betalar får ju dom betala skatt och moms på + förtjänst och minus löner och hyror och el., i slut ändan kanske de har 2-5 % i ren vinst...men tyvärr så tror MÅNGA att det mesta av priset är ren vinst... och ska pruta minst 30%

Och fortfarande är då min poäng att folk kanske hellre betalar 3000kr för "samma skit" som XXXXX i Sverige vill ha 10000kr för

2 077 Inlägg
13 september 2011
Tycker det är synd med.
Aldrig köpt något där, då jag som vissa andra inte kommer köpa knappt något i Sverige.
Blir väl en enstaka del kan jag tänka mig.

Men fördelen som jag ansåg Realcar hade var att dem hade något för ALLA.. deras mångfald av delar.
Dem har ju funnits så länge med, massa bilar som idag inte ens hade haft kjolpaket nu.. har ni tänkt på det?

Ett företag ska kunna drivas med vinst, oavsett hur stort eller litet det är.. simple as that ^^

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

5 198 Inlägg
13 september 2011
it_mutt skrev:
gamlingen skrev:

Och fortfarande är då min poäng att folk kanske hellre betalar 3000kr för "samma skit" som XXXXX i Sverige vill ha 10000kr för

japp samtidigt som ett företag MÅSTE tjäna pengar på samma grejer som du köper mycket billigare på privat import..annars kan ju alla butiker lägga ner,, även om en massa folk KAN handla utomlands så är det långtifrån alla som varken KAN eller VILL, utan många vill ha tryggheten med att handla i butik md tanke på garantier osv,, men fortsätt importera själv du, det är ingen som hindrar dej,, men jag har full förståelse för att butikerna tar det dom tar.

Avstängd
10 388 Inlägg
13 september 2011
gamlingen skrev:
it_mutt skrev:
gamlingen skrev:

japp samtidigt som ett företag MÅSTE tjäna pengar på samma grejer som du köper mycket billigare på privat import..annars kan ju alla butiker lägga ner,, även om en massa folk KAN handla utomlands så är det långtifrån alla som varken KAN eller VILL, utan många vill ha tryggheten med att handla i butik md tanke på garantier osv,, men fortsätt importera själv du, det är ingen som hindrar dej,, men jag har full förståelse för att butikerna tar det dom tar.

Det är ganska uppenbart att du inte läser vad jag skriver, eller åtminstone inte förstår det.

Jag har redan påtalat att jag mer än gärna stödjer "lokala" handlare, men till en gräns. I fallet som jag tog med 3 vs 10.000kr handlar det dessutom om vanliga servicepryttlar.

Det du uppenbart missar, eller iaf missar att påtala, är att ha förståelse för varför folk kanske just inte tycker det är värt att lägga 7000kr MER på en lokal butik, för samma saker, bara för att den är "lokal". Speciellt om det handlar om saker som det inte är vidare mycket garanti på.

Bieffekten av det blir, eller snarare KAN bli som så att företag går omkull, vilket givetvis är tråkigt.

Summan av det hela; det är inte konstigt att företag går omkull när folk kan få tag i sakerna själva, betydligt billigare och i många fall också snabbare. Den tråkiga bieffekten är som sagt att företag går omkull

Så, im done

5 198 Inlägg
13 september 2011
it_mutt skrev:
gamlingen skrev:
it_mutt skrev:

Det är ganska uppenbart att du inte läser vad jag skriver, eller åtminstone inte förstår det.

Jag har redan påtalat att jag mer än gärna stödjer "lokala" handlare, men till en gräns. I fallet som jag tog med 3 vs 10.000kr handlar det dessutom om vanliga servicepryttlar.

Det du uppenbart missar, eller iaf missar att påtala, är att ha förståelse för varför folk kanske just inte tycker det är värt att lägga 7000kr MER på en lokal butik, för samma saker, bara för att den är "lokal". Speciellt om det handlar om saker som det inte är vidare mycket garanti på.

Bieffekten av det blir, eller snarare KAN bli som så att företag går omkull, vilket givetvis är tråkigt.

Summan av det hela; det är inte konstigt att företag går omkull när folk kan få tag i sakerna själva, betydligt billigare och i många fall också snabbare. Den tråkiga bieffekten är som sagt att företag går omkull

Så, im done

Vid köp i Sverige regleras garanti i Konsumentköplagen som är för mej veterligen tvingande,, som är en klar fördel mot för att importera själv om nåt går sönder,, då finns stor risk at man sitter på pottkanten spec om det man köpt kanske inte är spec dyrt i förhållande att skicka i retur. Garantin är väl 1 år med 3 års reklamtionsrätt med viss undantag för förbrukningsvaror.
Senast redigerat av gamlingen (13 september 2011)

212 Inlägg
13 september 2011
Kanske inte jättebra exempel men...
Stödjer också lokala handlare till en viss gräns, några hundringar hit eller dit är inga problem.
Men när jag t.ex. köpte sänkfjädrar nyligen och jag plockar dom från england (samma företag som min lokala handlare köper ifrån).
Han får fram grejerna på en vecka enligt utsago, jag fick grejerna med UPS på 3dagar till en kostnad av c:a 50% av priset jag skulle få betala handlaren.

Bär mig emot att betala någon 1500-2000:- för att lägga en beställning på Internet som jag likagärna kan göra själv wink

Blir samma sak i alla branscher, bara sälja prylar är det svårt att leva på. Man måste ge kunden en mervärde för att sticka ut från mängden.

16 197 Inlägg
13 september 2011
JohanW skrev:
Stödjer också lokala handlare till en viss gräns, några hundringar hit eller dit är inga problem.
Men när jag t.ex. köpte sänkfjädrar nyligen och jag plockar dom från england (samma företag som min lokala handlare köper ifrån).
Han får fram grejerna på en vecka enligt utsago, jag fick grejerna med UPS på 3dagar till en kostnad av c:a 50% av priset jag skulle få betala handlaren.

Bär mig emot att betala någon 1500-2000:- för att lägga en beställning på Internet som jag likagärna kan göra själv wink

Blir samma sak i alla branscher, bara sälja prylar är det svårt att leva på. Man måste ge kunden en mervärde för att sticka ut från mängden.

man kan tydligen inte leva på att sälja styling saker å ÄNNU mindre leva på att montera de..

1 150 Inlägg
13 september 2011
evilaudio skrev:
JohanW skrev:

man kan tydligen inte leva på att sälja styling saker å ÄNNU mindre leva på att montera de..

hoppas innerligt att folk börjar inse att styling med kjolpacket är över nu ...stance vip stuk osv är de som gäller ..rymdskepp hör hemma på skroten ....

16 197 Inlägg
13 september 2011
lelleal skrev:
evilaudio skrev:
JohanW skrev:

hoppas innerligt att folk börjar inse att styling med kjolpacket är över nu ...stance vip stuk osv är de som gäller ..rymdskepp hör hemma på skroten ....

fast de e ju tur att alla inte tycker lika.

807 Inlägg
13 september 2011
Haha nästan alla skriver "har aldrig handlat Där men..."! Kanske därför dom konka;)

I'd rather die like a man, than live like a coward

Sök