Japp , har hört det också och jag ska använda snedställd såg senare och gröpa ur det jag kan
Perfa!
Pierre
Jag ska väl också öppna upp genom befintlig dörrklädsel hade jag tänkt så dörren blir låda , tror det är det bästa iaf. Eller ...???? Är inte så jättehemma på det här så man får fråga sig fram lite :-)
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Ambitiöst och bygga i MDF, men tänk på att det bildas ett "rör" bakom midbasen med dom 3 mdf skivorna. Inte bra för ljudet. Lite sent såklart, men du skulle ha utformat dom 2 skivorna "bakom" som en sarg bara. Gröpa ur så mycket du orkar. Midbasar måste kunna "andas".
Pierre
Jag läste det förr på DLS hemsida minns jag men vad är det som händer vid en sån montering? Alltid kul att veta varför
Japp , har hört det också och jag ska använda snedställd såg senare och gröpa ur det jag kan
Perfa!
Pierre
Jag ska väl också öppna upp genom befintlig dörrklädsel hade jag tänkt så dörren blir låda , tror det är det bästa iaf. Eller ...???? Är inte så jättehemma på det här så man får fråga sig fram lite :-)
Hur menar du där?
Ja , att jag tar hål även i original dörrsidan , det har aldrig suttit högtalare i dörrarna och är inget hål sen tidigare. Jag kan inte köra med dämpmatta heller på ytterplåten då jag har vart seriös och rostskyddat insidan
Hur menar du där?
Ja , att jag tar hål även i original dörrsidan , det har aldrig suttit högtalare i dörrarna och är inget hål sen tidigare. Jag kan inte köra med dämpmatta heller på ytterplåten då jag har vart seriös och rostskyddat insidan
Du menar alltså att ta hål bakom dessa ringar du skapat så att högtalarna spelar ut i dörren?
Du menar alltså att ta hål bakom dessa ringar du skapat så att högtalarna spelar ut i dörren?
Ja :-)
en sak ang bandpass... de e INTE lätt att få dom att låta bra.. ska man få dom att spela ett brett register så blir dom ofta ineffektiva.
Ok , jag tänkte köpa en färdig låda från MDS och montera den på en rejäl skiva och sen spela genom ryggstödet som blir lite urgröpt i mitten för där ska ju ändå ingen sitta