Chevy -55 förvandlas till "Amercian Graffiti" chevy.
ROSTLAGAS & TOTALRENOVERAS & BYGGS OM FÖR ATT LIKNA EN KÄND FILMBIL, Nämligen Bob Falfas grymma 55a från filmen American Graffiti (Sista natten med gänget) det blir ingen "clone" utan mer en hyllning... Visa mer
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 535 Inlägg
8 januari 2013
Trådstartare
Putteliten skrev:
farbrorbozze skrev:
Putteliten skrev:
Låter bra det! tänkte på tröskeln å det som inte passade så bra.
Måste bli lite av en morot när man gör sådär eller?
ja & fick telesamtal idag om att karossidorna var blästrade, tyvärr fanns det inte tid att hämta dom idag. får ta det efter jobbet imöra
Gött, lagom sugen å svetsa ihop dom nu då eller?
här jobbas sakta & lugnt, dock är jag suger på att få hem dom & börja trycka in färg med en pensel i alla konstiga trånga utrymmen innan jag hänger dom på plats.
6 535 Inlägg
9 januari 2013
Trådstartare
Så nu har det hänt lite igen, i måndags körde jag iväg bakstyckena till karossen på blästring & idag hämtade jag dom igen (var färdiga redan igår men då hade jag inte tid att hämta) sen har jag även hunnit polera spaken, provat med färgbottagning på instrumentbrädan mm & gå igenom värmereglaget , bytt reglagearmarna & rengjort/smort mm
Så nu har det hänt lite igen, i måndags körde jag iväg bakstyckena till karossen på blästring & idag hämtade jag dom igen (var färdiga redan igår men då hade jag inte tid att hämta) sen har jag även hunnit polera spaken, provat med färgbottagning på instrumentbrädan mm & gå igenom värmereglaget , bytt reglagearmarna & rengjort/smort mm
6 535 Inlägg
9 januari 2013
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Ja du är halvsjuk du, hehe
Nästan lite psykiskt störd, stod & titta på en Cheva ambulansmotor som var förgasarkonverterad idag, hade vart bra nice att ha en sån i STOR leksak i bilen, men inte riktigt förenligt med min ekonomi
cheva_tobbe skrev:
du bygger ju upp en ny bil av gamla delar. grymt impad av ditt jobb. keep on trucking.
Hälften nytt & hälften gammalt från typ 37 olika 55/56 chevys
sverkera skrev:
Det börjar se ut som en bil igen...
Ja snart så gör det nog det. hoppas allt går som tänkt nu med rostlagning & ihopppassningen
en snabb fråga matte! när jag såg din hurst spak, du vet inte nån som ligger på ett extra växellänkage som passar till en hurstväljare på en t10? är nog typ samma som till muncie lådorna. jag försökte få ihop mina hemmabyggda ikväll, jävla meck att det å få det bra....
De där blir bra de där bosse :-) japp , du ska ju snart plocka isär din du med.
snart så blir de rivning ska upp till garaget i morgon då ska ja ta måtten åt dig som du bad om, för övrigt fick ja tag i profilrör så nu snart kan man bygga vaggan med