3007
Sök

Koda nyckel gick ej? C70 Cab -00

12 Inlägg
15 september 2011
Trådstartare
Hej.

Det var så att idag skulle jag koda in en nyckel till min C70 Cab -00 (Import)
(Har en nyckel till bilen, samt en ny tillverkad nyckel, som skall matchas)
Men till saken, det gick inte sa dom på volvo, DÅ deras dator säger att jag har en S70,
samt att dom försökte söka bilen på VIN/Chassi NR och då finns den inte.

Min gissning är då att bilen är krockad eller annat och imorterad,
där av ett s70 styrdon i stoppat istället.

Men grejen va ju att dom kunde se att det finns 2 nycklar kodade. Varav den jag har,
samt 1 till någonstans i värleden.
Men dom kunde inte koda in min ny tillverkade nyckel?

Så jag undrar om det finns någon som é ""PRO"" inom detta som kanske kan guide:a mitt till rätta.

// Magnus

749 Inlägg
15 september 2011
Okej, men varför kan de inte koda nycklen till S/V70 styrdonet?
Det måste ju va samma nyckel till C70 som S/V70.
C70 har ju samma tändningslås, förmodligen samma motorstyrdon och elektronik också.
Senast redigerat av Bjornn (15 september 2011)

12 Inlägg
15 september 2011
Trådstartare
Ja det frågade jag med, men fick inget svar på det.
Får välja att åka till en annan verkstad.
Men allting verkar vara så jobbigt när man säger att bilen är impoterad, känns osm att de knappt vill ta i den då.

Sen en annan grej jag märkt, när jag ringt och vill boka in bilen och berättar mitt Reg nr, så finns den inte i deras system?
Kanske är ett lokalt problem här i Trestad området

749 Inlägg
15 september 2011
Nja de kan va svårt att få upp fullständiga uppgifter om en importerad bil i verkstadsprogram, men då ska dom slå in den på modellval istället.

Många Volvoverkstäder är ganska värdelösa och vill inte hjälpa kunderna, även många reservdelsförsäljare på Volvo kan inte nåt alls om bilarna.
Har varit på Volvo många gånger och frågat om en helt vanlig packning till en av de vanligaste motorerna, å då har de svarat att den ej finns att köpa.
Verkar ju helt skumt, sen efter tjat då finns den plötsligt.

Åk till en annan verkstad, nycklen ska gå att programmera till styrdonet.

749 Inlägg
15 september 2011
Jepp, skriv och berätta hur det gick sen och om de säger att det ej går så har du rätt att få en exakt förklaring till varför det ej går.

Vet att Volvo sj har monterat V70N motor i V70I med V70I tändningslås och V70N motorstyrdon så då ska ju detta inte vara något problem kan man tycka.

749 Inlägg
15 september 2011
Sj har jag monterat en V70 motor och V70 fullständiga elektronik-kabelhärva i en 855a å jag frågade om de va några problem att koda en ny nyckel till bilen eftersom chassinummret ej stämmer å då sa de att det inte va några problem.

385 Inlägg
20 september 2011
Cloudbreaker skrev:
Hej.

Det var så att idag skulle jag koda in en nyckel till min C70 Cab -00 (Import)
(Har en nyckel till bilen, samt en ny tillverkad nyckel, som skall matchas)
Men till saken, det gick inte sa dom på volvo, DÅ deras dator säger att jag har en S70,
samt att dom försökte söka bilen på VIN/Chassi NR och då finns den inte.

Min gissning är då att bilen är krockad eller annat och imorterad,
där av ett s70 styrdon i stoppat istället.

Men grejen va ju att dom kunde se att det finns 2 nycklar kodade. Varav den jag har,
samt 1 till någonstans i värleden.
Men dom kunde inte koda in min ny tillverkade nyckel?

Så jag undrar om det finns någon som é ""PRO"" inom detta som kanske kan guide:a mitt till rätta.

// Magnus

Det går koda nyckel till importerade bilar dock kan det krångla så man får börja om från början med kodningen. Åk tillbaka och be dom försöka igen. Jobbar själv för volvo.

Sök