2552
Sök

KÖPRÅD: Mercedes/Bmw 20-35.000 inte allt för stor motor

606 Inlägg
19 september 2011
Trådstartare
#21
wink gasa är alltid roligt big_smile sen om det kostar lite mer får man väl leva med

Kan det lagas ska det lagas! :)

* Studerande *
563 Inlägg
19 september 2011
#22
jottosson skrev:
men jag måste säga att required var duktig på att övertyga lutar ganska mycke åt en e36 328i (A) smile

Steifan & Required lyckades övertala mig (se tidigare tråd, Juli månad kanske?)... De övertalar nog dig med, välkommen till klubben! big_smile


huh?
10 427 Inlägg
19 september 2011
#23
jottosson skrev:
Min 328i E36 har en tjänstevikt på 1520kg så det var lustigt, 0.9-1L/Mil var dock en hög siffra upplever jag för det är vad min BMW X3 dricker i samma fart och den har konstant fyrhjulsdrift, ett helt annat luftmotstånd och en tjänstevikt på 1730kg.

tror det är tung högerfot som spökar eller helt enkelt en annan körstil wink

Farthållare & Goodyear-däck (lite högt rullmotstånd tongue).

Plus att det är ett par år sen 323an fick sig en Ispektion 2-service (tändstift). Kan ju spela in.
Mer som kan spela in är ju att det sällan är plan mark när man kryssar runt i östra Dalarna, antingen
lite upp för eller lite nedför (borde ju iofs ta ut varandra) tongue

Required, min bil varvade tydligen 3400 i 130km/h. Så +400rpm på tidigare påstående. cool


4 637 Inlägg
19 september 2011
#24
MB 190 i toppskick, gråsvart med originalalufälgar. (Ev lite större om du nu vill det men ändå MB-utseende, blir rätt snyggt ändå.)

Bland det snyggaste du kan åka i...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
19 september 2011
#25
steifan skrev:
jottosson skrev:
Min 328i E36 har en tjänstevikt på 1520kg så det var lustigt, 0.9-1L/Mil var dock en hög siffra upplever jag för det är vad min BMW X3 dricker i samma fart och den har konstant fyrhjulsdrift, ett helt annat luftmotstånd och en tjänstevikt på 1730kg.

tror det är tung högerfot som spökar eller helt enkelt en annan körstil wink

Farthållare & Goodyear-däck (lite högt rullmotstånd tongue).

Plus att det är ett par år sen 323an fick sig en Ispektion 2-service (tändstift). Kan ju spela in.
Mer som kan spela in är ju att det sällan är plan mark när man kryssar runt i östra Dalarna, antingen
lite upp för eller lite nedför (borde ju iofs ta ut varandra) tongue

Required, min bil varvade tydligen 3400 i 130km/h. Så +400rpm på tidigare påstående. cool

Ok, då är det en 350-400rpm mer än en 328i E36 men inte heller det borde göra en så stor skillnad tycker jag? Men lägger man ihop det, däck, tändstift och lite lägre utväxling så kanske vi har svaret? wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

606 Inlägg
20 september 2011
Trådstartare
#26
en 190e är på tok förliten med tanke på att jag är 195cm lång så kommer ingen få plats i baksätet...

Kan det lagas ska det lagas! :)

264 Inlägg
20 september 2011
#27
328 E36 eller 528 E39 tycker jag låter perfekt för din del smile dom borde kunna gå rätt så snålt också om man vill ,då jag kör 540n på ca 1,1 liter milen blandadkörning med automat. (givetvis med högerfoten i någotsånär upprätt läge men ändå inte kärring körning) annars finns manuella c280 w202 som alternativ smile men jag tror nog att en 328 E36 är det bättre valet där om den är fin.


Varningar: För många..
2 552 Inlägg
20 september 2011
#28
Några krav på årsmodell? För annars kanske klassikern och 80-talets värsting BMW E28 M535 kan vara ett alternativ?

Fullgod prestanda, hög kvalité, mer attityd än en vanlig E36 eller E39, väldigt unik på vägarna idag. Folk kommer utan tvekan vända sig om när du glider förbi, och en frisk M535 kommer garanterat öka i värde med åren wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone


Sök