Tjenare!
Nu har jag fått ett nytt bekymmer med bilen, när det ena löser sig så kommer det något nytt såklart
hehe..
Var på en bilträff och såklart ska man ju burna och lite så bara
Jag drar en stillastående burn då och det går ju precis som det ska osv men nu när man kör så knackar det någonstans därbak ? ( Gick nog inte riktigt som det skulle ändå
)
Detta knackandet låter inte hela tiden heller, när man gasar på lagom eller mycket med bilen låter det inte och när man släpper gasen låter det inte heller.. Det låter enbart när man har liite liite gas, såpass mycket så hastigheten hålls jämn! Står bilen stilla och ingen växel i låter det inte heller såklart.. Märkte även när man hade burnat att när man svängde med bilen så var det ett konstigt gnidande ljud ( detta har försvunnit nu så det lär väl ha varit däcken bara? )
Jag o farsan tittade lite på det idag och han satt i skuffen och försökte lokalisera var ljudet kom ifrån och det verkade vara mitt under bilen! Vi stannade och körde in till sidan och kröp under bilen och drog lite i drivaxlarna och så, kändes som höger drivaxel ( sett bakifrån ) glappade lite upp o ner, dock kunde vi inte känna så bra på vänster drivaxel eftersom avgasröret var ivägen! Kanske ska vara något frispel på dem, jag vet inte?
Någon som varit med om detta problem förr eller som kanske har tips på vad det kan vara o vad man gör åt det? Ska ställa in bilen nu snart så kör inte med den
Tacksam för svar!
/ Fabbe