Tjena! Mekade lite med bilen idag efter jobbet och rev klädseln i skuffen. Kände då bensindoft och fick se att det satt en skruv med gängtape ner genom karossen rakt ner i tanken Måste man byta hela tanken eller kan man spackla eller låta skruven va? Den har ju varit så ett bra tag så kan väl inte va farligt?
Bör nog ta väck skruven ersätta gäng tejpen med tex kemisk metall tycker jag. Eftersom du nämnde bensin doft så kan ju inte skruven vara tät. Annars så är ju en begagnad tank inte så svår att få tag på.
Bör nog ta väck skruven ersätta gäng tejpen med tex kemisk metall tycker jag. Eftersom du nämnde bensin doft så kan ju inte skruven vara tät. Annars så är ju en begagnad tank inte så svår att få tag på.
Jag spacklade med kemisk metall och det verkar funka. Fixade en tank för en hundring med haha, så det va ju perfekt. Frågan är hur svårt det är att byta
Nice, Ska inte vara så svårt det jobbigaste är nog att inte spilla nån soppa nånstans alltid svårt att få ut det sista annars är det bränsle pumpen men har du en haynes manual så finns allt med där i lycka till.