3351
Sök

R-Bromsoks adaptrar för S60R bromsar på 7/900, tror ni bilprovningen lägger märke till de?

106 Inlägg
4 oktober 2011
Trådstartare
som rubriken säger..

måste all moddning av bromsar godkännas?
så dom typ ser att man har byggt om å om man inte har ett intyg eller liknande blir det underkänt?

kan dom va så hårda att dom sätter körförbud? kraven e väl ganska hårda när de kommet till bromsar?

Frågan är in OM de kommer ta i.. frågan är när, och hur spektakulärt.

Pim_Pim
4 oktober 2011
R-Bromsoks adaptrar för S60R bromsar på 7/900, tror ni bilprovningen lägger märke till de?
Ja, annars vore dom blinda.

KHRacing
4 oktober 2011
BilitZ skrev:
som rubriken säger..

måste all moddning av bromsar godkännas?
så dom typ ser att man har byggt om å om man inte har ett intyg eller liknande blir det underkänt?

kan dom va så hårda att dom sätter körförbud? kraven e väl ganska hårda när de kommet till bromsar?

Vem skulle kunna ge dig ett intyg på detta tror du ?

Du kaninte göra en omreggning med så få moddar.

ja, enligt gällande regelverk skall du få körförbud, men  eftersomatt adaptrarna sitter bakom skivan så är det inte alls omöjligt att de missar dem.

Men bara för att din bil ev går genom SBP´s nålsöga utan anmärkning så betyder det ej att den är laglig med de ändrringarna du gjort.

Sitter det "små" skivor orginal så är det troligen någe de kommer se med blotta ögat.

2 230 Inlägg
4 oktober 2011
med tanke på att det sitter 280? skivor org och s60R har 330mm.. så lär dom se det lätt..
godkänt nej med adpatern.. hadde dom gått att sätta dit med orginal infästning tror jag däremot det hadde vare godkänt eller ja inte brytt sig iaf.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
4 oktober 2011
Nu gjordes det iofs BRA mkt mer jobb med kompisens 960 men vi svetsade om öronen på navet så att dessa passade till S60R-bromsoken...
Första reg-bes såg inte bes-mannen att de var bytta (hej blindstyre).
Vid andra försöket (med teknisk ansvarig från SBP som bes-man) ihop med svetsproven och allt annat så vart det klappat o klart.
Detta ger bara en fingervisning om vad som måste göras.

Ja just det....jag glömde säga att vi bytte även motorn till en T6a...... roll

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

KHRacing
4 oktober 2011
:-)

Men -- jag "tror" inte man får svetsa i de gjutna spindlarna.... (?)

Men Svetsprov ?  på vad ?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
4 oktober 2011
KHRacing skrev:

Eftersom fästena var omsvetsade för att anpassas efter de nya oken (som anpassats efter motorn) så krävs ett svetsprov för SFRO-godkännande....

Således svetsades en extra del som provet gjordes på.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

KHRacing
4 oktober 2011
Lonefox skrev:
KHRacing skrev:

Eftersom fästena var omsvetsade för att anpassas efter de nya oken (som anpassats efter motorn) så krävs ett svetsprov för SFRO-godkännande....

Således svetsades en extra del som provet gjordes på.

Bra förklarat, visste ej de tillät sånt, mkt bra att veta

106 Inlägg
4 oktober 2011
Trådstartare
Pim_Pim skrev:
Ja, annars vore dom blinda.

tja säg inte de nu senast gick min igenom bes med sidepipebygge, ingen tuta, ingen varningstreangel m.m. wink
wink Otroligt nog fick ja anm på lampor som va trasiga... å att antenfästet va fast haha

de gäller väll att ha tur smile

tack för svaren smile

Frågan är in OM de kommer ta i.. frågan är när, och hur spektakulärt.

Sök