6 oktober 2011
Trådstartare
Hej alla, har en 940 av -91 års modell med en b230fb under huven som behöver pysslas om lite.
Det stora problemet är att bilfan inte vill starta, startmotorn drar runt motorn lika fint som den alltid gjort men that´s it.. det går dock att bogsera igång den.
När man tillslut fått fart på snurran går den som en dröm, fin tomgång, inga missljud och svarar finfint på gasen, men när man sedan varmkört motorn så är inte frågan OM utan NÄR motorn dör för att man låter den gå ner på tomgången. När detta i sin tur har inträffat går den fortfarande inte att starta på vanligt traditionellt sätt, dock startar den också nu utan problem med hjälp av bogsering.
Då jag varken inte har haft tid ork eller plats så lämnade jag iväg bilen för någon vecka sedan. Fel som upptäcktes då var en sprucken slang vid luftintaget, denna byttes ut och bilen provkördes X antal gånger, varm som kall, och inga vidare problem uppkom, förrens dagen efter jag hämtat ut bilen. Samma problem var tillbaka, och JA, slangen har inte spruckit igen!
Och då till den stora frågan, är det någon där ute som har något/några förslag på vad som kan vara fel?
Tacksam för alla möjliga teorier, vintern är snart här och då är det ganska skönt med en fungerande bil!