3456
Sök

Får inte min sinterkoppling att funka på min v40t4

17 Inlägg
6 oktober 2011
Trådstartare
Hej. Har ett litet problem med min koppling. Har tryckt dit en 6puck sinter men den vill inte ta alls. Någon som har förslag på vad det kan bero på?
Systemet ska vara luftat då det inte kommer några bubbor alls.

7 274 Inlägg
6 oktober 2011
Vad menar du att den inte tar?
Kan du inte koppla ur?

17 Inlägg
6 oktober 2011
Trådstartare
Den vill inte koppla alls. Och den är ditsatt enligt beskrivning

7 274 Inlägg
6 oktober 2011
Så du kan växla helt fritt med motorn igång eller?

17 Inlägg
6 oktober 2011
Trådstartare
Nej trycker jag på pedalen händer ingenting. Och jag kan inte lägga i växel när motorn är igång.

7 274 Inlägg
6 oktober 2011
Har du tryck i pedalen?

17 Inlägg
6 oktober 2011
Trådstartare
Japp

182 Inlägg
6 oktober 2011
du har inte råkat sätta lamellen  åt fel håll för då kan centrumet  få kontakt med  tryckplattan då vill den ej koppla ur samt att pedalen känns bra ..

auktoriserad återförsäljare av Eurol oljor www.jigabshoppen.se

KHRacing
6 oktober 2011
till 99,99 % så har du fel tjocklek på lamellen, den är alltså tunnare än orginal-lamellen, det räcker med några få 10-dels milimeter så funkar ej tryckplattan som den skall, hade samma problem med min gamla CRX.
Senast redigerat av KHRacing (6 oktober 2011)

17 Inlägg
7 oktober 2011
Trådstartare
Kopplingen sitter på rätt håll.
Denna kopplingen är 1mm tjockare än original och har fått sätta distanser mellan tryckplattan och svänghjulet så för tunn tror jag inte den ska vara.

KHRacing
7 oktober 2011
lillcalle skrev:
Kopplingen sitter på rätt håll.
Denna kopplingen är 1mm tjockare än original och har fått sätta distanser mellan tryckplattan och svänghjulet så för tunn tror jag inte den ska vara.

då kan felet ligga i att du har satt distanser, det skall det väl ändå aldrig vara monterat på en kopplingskorg har  jag fått lära mig

17 Inlägg
7 oktober 2011
Trådstartare
Okey. Det stod att man får sätta de i rekommendationerna när jag köpte kopplingen nämligen. Men det ligger nått i det du sejer. :-P

17 Inlägg
7 oktober 2011
Trådstartare
Ska dock tilllägga att jag köpte en fjädrad koppling då original ej är fjädrad. Kan det ligga nått i det?

Sök