2726
Sök

Volvo V40 - Soul Fire MAKEOVER

Huvuduppgiften med det hela är att dra om all el som jag dragit själv (under lister osv) och göra det ordentligt. Bilen kommer under hösten och vintern att byggas om en hel del på insidan med en hel del modifikationer på... Visa mer

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
352 508 Visningar
Uppdaterades senast 1 augusti 2014
SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
13 februari 2014
Trådstartare
q3fisk skrev:
Är det bara till att slita väck "luftuttagen" där du har blått led? skruvat väck de två skruvarna som sitter där men får fan inte väck den sen.. hmm

Den sitter som fasen... man måste dra neråt en hel del för att "hullingarna på ovansidan ska lossa.
Bestämt och försiktigt Is The Way wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/111/110105/110105-9702ba4169c8de125719db43af32fe7c.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/111/110105/110105-470b81085d5fdc3af67564eda2695ef7.jpg

.

Mvh Kenta Edvardsen
Ordförande i NORDISKA X40 KLUBBEN
PROJEKTTRÅDEN: SOUL FIRE - MAKEOVER
SPONSORER: BILRADIOHUSET | HOVA.COM | BILLACKERING.EU

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
13 februari 2014
Trådstartare
Jiiimmie skrev:
Tror inte det är så svårt egentligen.
Borde gå med dimmer också, en som dimmrar ner o en som dimmrar upp om du förstår hur jag tänker ^^
Men det kanske inte är den bästa lösningen men som sagt det är ett sett wink

För då får du ju en dimmer som drar ner blåa sen måste man få en motsatts på dem som ökar den andra tongue
Är inte så elkunnig men du verkar kunna lösa det där xD (tycker du ska ha så iaf) smile

Lösa det går ju säkert... men det ska funka smidigt och bra också wink

De leds som sitter där nu är ju iofs inte blåa utan UV/Lila men de ser blåa ut på bild.

.

Mvh Kenta Edvardsen

176 Inlägg
17 februari 2014
prem lagd.. Måste säga att jag avgudar ditt projekt... Är grym sugen på att leka med lampor i min V40.
Grymt imponerad ialla fall ++++++

MVH Erik

Det handlar inte om hur många hästkrafter eller vrid man har det handlar om hur man hanterar dom!!!!

218 Inlägg
17 februari 2014
premonitioner skrev:
q3fisk skrev:
Är det bara till att slita väck "luftuttagen" där du har blått led? skruvat väck de två skruvarna som sitter där men får fan inte väck den sen.. hmm

Den sitter som fasen... man måste dra neråt en hel del för att "hullingarna på ovansidan ska lossa.
Bestämt och försiktigt Is The Way wink

http://www1.garaget.org/gallery/images/111/110105/110105-9702ba4169c8de125719db43af32fe7c.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/111/110105/110105-470b81085d5fdc3af67564eda2695ef7.jpg

.

Tack som fan! Blir väl att prova det! smile

Går det inte laga med silvertejp? Kasta skitet.
Kolla gärna in mitt mini projekt--->http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p3866796

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
18 februari 2014
Trådstartare
EriX_ skrev:
prem lagd.. Måste säga att jag avgudar ditt projekt... Är grym sugen på att leka med lampor i min V40.

MVH Erik

Tackar så ödmjukast för de orden! big_smile

Vad kul att du gillar tokigheterna!
Bara att ge sig på och testa med lite leds nu då!

Ser ju ut som du har en bra start med bilen din iaf. Ser fin ut!

.

Mvh Kenta Edvardsen

176 Inlägg
18 februari 2014
premonitioner skrev:
EriX_ skrev:

MVH Erik

Tackar så ödmjukast för de orden! big_smile

Vad kul att du gillar tokigheterna!
Bara att ge sig på och testa med lite leds nu då!

Ser ju ut som du har en bra start med bilen din iaf. Ser fin ut!

Det var så llite så,

tack jo det är en fin bil så varför inte bli grymmare big_smile
jag har ju din tråd man kan hitta info hur man gör och så smile

får väll gå med i Nordiska X40 klubben jag med ^^
.

Det handlar inte om hur många hästkrafter eller vrid man har det handlar om hur man hanterar dom!!!!

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
20 februari 2014
Trådstartare
EriX_ skrev:

Tycker jag verkligen du ska göra! wink

.

Mvh Kenta Edvardsen

570 Inlägg
21 februari 2014
premonitioner skrev:
EriX_ skrev:

Tycker jag verkligen du ska göra! wink

.

+1 smile

176 Inlägg
22 februari 2014
Bas lådorna du har i bilen har du några ritningar på dom med mått och så smile

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
22 februari 2014
Trådstartare
EriX_ skrev:

Tyvärr inte.
Jag har inte byggt de själv.

Men jag har hjälpt Diio att bygga liknande låda, han kanske kan bidra med lite bilder på bygget iaf? wink

.

Mvh Kenta Edvardsen

176 Inlägg
22 februari 2014
premonitioner skrev:
EriX_ skrev:

Tyvärr inte.

Men jag har hjälpt Diio att bygga liknande låda, han kanske kan bidra med lite bilder på bygget iaf? wink

.

Det hade varit kanon iså fall då baslådan jag har är då bass stor även om det bara är en enkel 12" jag har gör att jag inte kan öppna reservhjulsbaljan vilket kan vara lite dumt ibland då man sparar lite bra att ha grejer där ibland som man kan behöver som tex spolarvätska och sånt ^^

1 830 Inlägg
22 februari 2014
EriX_ skrev:
premonitioner skrev:
EriX_ skrev:

Tyvärr inte.

.

Det hade varit kanon iså fall då baslådan jag har är då bass stor även om det bara är en enkel 12" jag har gör att jag inte kan öppna reservhjulsbaljan vilket kan vara lite dumt ibland då man sparar lite bra att ha grejer där ibland som man kan behöver som tex spolarvätska och sånt ^^

Vad för låda har du nu?
Vet en kompis som har gjort en rätt bra låda till sin v40 o han kommer åt allt i bagaget tongue

176 Inlägg
22 februari 2014
Jiiimmie skrev:
EriX_ skrev:
premonitioner skrev:

Tyvärr inte.

.

Vad för låda har du nu?
Vet en kompis som har gjort en rätt bra låda till sin v40 o han kommer åt allt i bagaget tongue

Just nu kör jag Mutant låda
detta paket
http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 3245.3366/

men det är precis så det inte går att öppna luckan till reservhjulsbaljan
så tänkte köra med en på sidan istället då så det går att öppna smile

1 830 Inlägg
22 februari 2014
EriX_ skrev:
Jiiimmie skrev:
EriX_ skrev:

Vad för låda har du nu?

detta paket

Åfan, spelar de nå bra då? smile
Min far byggde en rätt platt låda men där emot så var den lång o hög för att kompensera ut volymen men j*vlar va de spela. Kan kolla om jag hittar några papper från när han gjorde sin ^^

176 Inlägg
22 februari 2014
Jiiimmie skrev:
EriX_ skrev:
Jiiimmie skrev:

Vad för låda har du nu?

detta paket

Åfan, spelar de nå bra då? smile
Min far byggde en rätt platt låda men där emot så var den lång o hög för att kompensera ut volymen men j*vlar va de spela. Kan kolla om jag hittar några papper från när han gjorde sin ^^

Kanon big_smile

Jo mutant lådan och steget trycker på väldigt bra även i kombi har haft det i många olika bilar och den spelar lika bra i alla bilar smile man känner ett bra bas tryck i bilen men man behöver inte heller ha öron skydd när man krämar på om man säger som så, Så tycker den är väldigt bra så rekomendera det även fast det är budget modell smile

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
23 februari 2014
Trådstartare
Ska du ändå bygga något så tycker jag att du ska plasta en låda på sidan i bagaget.
Då har du ju definitivt mesta möjliga plats över till annat.

.

Mvh Kenta Edvardsen

176 Inlägg
23 februari 2014
premonitioner skrev:
Ska du ändå bygga något så tycker jag att du ska plasta en låda på sidan i bagaget.
Då har du ju definitivt mesta möjliga plats över till annat.

.

Jo jag hade velat det helst men har aldrig byggt en plastad låda så vet ju inte redigt hur man bygger den för att passa och så hmm

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
23 februari 2014
Trådstartare
EriX_ skrev:
Jo jag hade velat det helst men har aldrig byggt en plastad låda så vet ju inte redigt hur man bygger den för att passa och så hmm

Synd du bor så långt bort annars hade jag gärna hjälpt till... men det är inte så svårt wink

Här finns lite bilder: http://www.x40nordic.com/viewtopic.aspx … mp;page=62

Plus en video:

.

Mvh Kenta Edvardsen

176 Inlägg
23 februari 2014
premonitioner skrev:
EriX_ skrev:

Synd du bor så långt bort annars hade jag gärna hjälpt till... men det är inte så svårt wink

Här finns lite bilder: http://www.x40nordic.com/viewtopic.aspx … mp;page=62

Plus en video:

.

Jo det är synd hade varit kul att lära sig av en som kan att smile

när du gör det ser det jävligt enkelt ut så ja jag får väll pröva men köper väl en extra klädsel till bagaget som jag prövar på så ifall det går åt helsike så har man ju fortfarande orginalaren wink

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
23 februari 2014
Trådstartare
EriX_ skrev:
Jo det är synd hade varit kul att lära sig av en som kan att smile

när du gör det ser det jävligt enkelt ut så ja jag får väll pröva men köper väl en extra klädsel till bagaget som jag prövar på så ifall det går åt helsike så har man ju fortfarande orginalaren wink

Det är alltid ett smart drag att köpa på sig en extra del av det man ska modifiera för första gången wink
Ett tips är att åk till biltema och köp en liten burk polyester, härdare, en fleecefilt och några billiga penslar. Sen spänner du upp tyget i någon form över vad som helst som du inte är rädd om då förstås.
Sen plastar du på den bara som ett test så man får känna på hur det beter sig.

Det viktiga sen när du gör formen till lådan är att den sitter fast ordentligt på plats där den ska vara sen. Har du möjlighet till det så tvinga fast den om det går för materialet rör på sig en hel del när polyestern härdar.

Bara att fråga på om du undrar något!

.

Mvh Kenta Edvardsen

Sök