Ja, det där med att den ringlar sig fram känner jag igen
Men där hjälper ju andra stötdämpare och kanske andra krängningshämmare till riktigt bra! Tyckte min föra slutade ringla sig så när man pressade efter stötdämparbytet..
På min förra körde jag med G&M's gula dämpare, de hårda, och 55/40 sänkfjädrar. Den låg väldigt trevligt på vägen men nu i efterhand var det en aning stötigt för min smak, iaf om bilen ska kunna användas dagligen som en familjebil med allt vad det innebär, köra och handla, långturer, mindre bra vägar ibland etc etc..
Så nu vet jag inte vart det lutar faktiskt..
Har tittat på BC Coilovers, verkar som att de som kör med dom på sina Volvos är väldigt nöjda, justerbara både i höjd och hårdhet.
Har också tittat på G&M's svarta dämpare som är lite mjukare än den modell jag kört med tidigare, ska tydligen vara mer åt hållet som Volvos sportdämpate till ex s40/v50 och nyare, och en lämplig sänkning till det.
Vet dock inte riktigt hur mycket jag vill sänka den..
55/40 såg bra ut, V70 kan se lite baktung ut efter en sänkning med typ 30/30 så att ha den lite lägre fram brukar se rätt bra ut men kanske skulle jag vilja ha den mer åt 40/30-35 hållet. Här är ju coilovers bra när man kan justera det själv.
Så för min del handlar det mer om vilka av dom som ger bäst komfort men samtidigt bättrar väghållningen.
Hur har du tänkt??