1918
Sök

V70 T5 2005 lättare styling och effekt jakt

Bytte in min 2005 års V70 2.5t BSR steg 1 mot en maskin med en lite mer potent motor, en 2005 års V70 T5 i stället. Bilen är och ska vara en familjebil, den ska gå fram och tillbaka mellan arbeten och hem, lämna grabben på dagis,... Visa mer

528 659 Visningar
Uppdaterades senast 14 juni 2017
3 860 Inlägg
6 september 2013
Trådstartare
Jaha.. bilen hemma igen! Nöjd?..... Njae, det vete fan!

* Den hugger när man frikopplar som om nedre motorfästet är helt slut, fästet byttes nyligen så det är det inte men samma typ av hugg iaf.

* Hjulinställning gjord. Men man har inte kalibrerat DSTC'n så den varnar för att systemet är avstängt så fort man startar bilen!

* Det låter som om bilen suger luft från mer än bara filtret, kan ju se att filtret har varit ur och att man även bytt platts på min MV!

HUR I HELVETE KAN MAN RINGA OCH SÄGA ATT BILEN ÄR KLAR DÅ?!?!?! Har dom inte provkört den eller??!?!

Nu ska den tillbaka på måndag igen!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

3 860 Inlägg
6 september 2013
Trådstartare
Ja, nu sitter luftfiltret ord igen iaf.. ska testköra sen och hoppas på att det var därför den lät lite märkligt.
Varför den hugger nu det vetefan.. Ser ut som om allt sitter men jag har inte möjlighet att gå över varje bult nu.
Så dock att man monterat några gamla skabbiga bulter på mitt nya vxllådsfäste!

https://www1.garaget.org/gallery/images/83/82207/82207-75e63d0b00a5137b64c465c9e0faebe2.jpg
...

Samt ett klipp som håller reda på en slang som går under luftburken satt inte fast...

https://www1.garaget.org/gallery/images/83/82207/82207-b2d533897e2e4adee6404a7117d8f434.jpg
detta klipp satt inte.

Och sen hade den tappat minnet till förarstolen... har dom nollat något möjligen?!

Autotech

948 Inlägg
6 september 2013
Surt med kopplingen... Felen kommer alltid när man minst anar det tongue

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

3 860 Inlägg
6 september 2013
Trådstartare
Rillependent skrev:

Ja det är ju så.. det som känns mest surt nu är att dom verkar ha orsakat andra problem i stället.. Och eftersom kopplingen var trasig så har dom inte kunnat testköra den innan och då blir det svårt för mig att bevisa att felet inte fanns där tidigare helle hmm Men å andra sidan undrar jag om dom provkört bilen alls.... Annars borde dom märka hur den hugger och sett att DSTC'n (antisladd) är ur funktion!

Autotech

948 Inlägg
6 september 2013
spokenratt skrev:
Rillependent skrev:

Ja det är ju så.. det som känns mest surt nu är att dom verkar ha orsakat andra problem i stället.. Och eftersom kopplingen var trasig så har dom inte kunnat testköra den innan och då blir det svårt för mig att bevisa att felet inte fanns där tidigare helle hmm Men å andra sidan undrar jag om dom provkört bilen alls.... Annars borde dom märka hur den hugger och sett att DSTC'n (antisladd) är ur funktion!

Sjukt drygt det, vilka är "dom"? smile

PROJEKT-TRÅDEN

3 860 Inlägg
7 september 2013
Trådstartare
Rillependent skrev:
spokenratt skrev:
Rillependent skrev:

Väntar med att hänga ut dom tills dom tittat på bilen igen, pratade med dom redan när jag hämtade bilen och dom sa att jag skulle komma tillbaka på måndag.. sen får vi se, löser dom det inte bra då så wink

Autotech

948 Inlägg
7 september 2013
spokenratt skrev:
Rillependent skrev:
spokenratt skrev:

Väntar med att hänga ut dom tills dom tittat på bilen igen, pratade med dom redan när jag hämtade bilen och dom sa att jag skulle komma tillbaka på måndag.. sen får vi se, löser dom det inte bra då så wink

Då får vi hoppas att det löser sig, men är det några häromkring man ska akta sig för så får du gärna dela med dig på pm typ wink

PROJEKT-TRÅDEN

3 860 Inlägg
9 september 2013
Trådstartare
Bilen varit på verkstad hela dagen. Lådan glappar inte, läckaget på sugsidan åtgärdat men DSTC'n är fortfarande ur funktion. Dom nollar felkoderna, kalibrerar DSTC'n men så fort man vrider nyckeln kommer felkoderna tillbaka.... mad
Nu ska bilen in kl 07.00 på onsdag igen så dom kan gå igenom den helt. Dom vet alltså inte vad dom råkat göra... hmm

Autotech

2 763 Inlägg
11 september 2013
spokenratt skrev:
Bilen varit på verkstad hela dagen. Lådan glappar inte, läckaget på sugsidan åtgärdat men DSTC'n är fortfarande ur funktion. Dom nollar felkoderna, kalibrerar DSTC'n men så fort man vrider nyckeln kommer felkoderna tillbaka.... mad
Nu ska bilen in kl 07.00 på onsdag igen så dom kan gå igenom den helt. Dom vet alltså inte vad dom råkat göra... hmm

Fan va tråkigt sad

Volvo - For Life

3 860 Inlägg
11 september 2013
Trådstartare
BOLIN_ skrev:
spokenratt skrev:

Fan va tråkigt sad

Mycket!
Nu har bilen varit hos dom sen KL 07.15 i morse.
Dom ringde precis och sa att bilen var klar, att man löst problemet och att jag kunde hämta den!

Vågar inte jubla ännu eftersom dom sa samma sak sist hmm

Autotech

3 860 Inlägg
11 september 2013
Trådstartare
Yeeeeei!!

Äntligen fick dom rätt på bilen!

Dom fick hissa bilen och värkligen nolla hjulvinklarna när den var upphissad, kalibrera DSTC systemet på lyften, sänka den och göra finliret på marken... Men jag vetefan om dom inte sett att dom missat något som dom inte ville erkänna bara... SKIT SAMMA! Nu har jag en fungerande bil igen!

Autotech

493 Inlägg
11 september 2013
Lätt att dom har failat på något sätt. Tror inte dom har en aning om vad dom pysslar med!

Googlemaster

3 860 Inlägg
11 september 2013
Trådstartare
Elot skrev:
Lätt att dom har failat på något sätt. Tror inte dom har en aning om vad dom pysslar med!

NO!
Och jag lämnar nog inte bilen där fler gånger!

Men en tankeställare... Ny koppling med allt vad det innebär innan man byter till vassare mjukvara?! tongue Bilen har trotts allt snart rullat 17k mil!

Autotech

AUTOTECH
762 Inlägg
13 september 2013
Bytte till diod på helljuset på min från fparts satan vilket helljus det blev!
Kommer skicka upp en vid lite senare på resultatet!
Jag kan varmt rekommendera http://fparts.se/

3 860 Inlägg
14 september 2013
Trådstartare
salle1 skrev:

Ofan! Dioder i helljuset!? Inga felmedd eller liknande m det? Blev det så bra ljus alltså?!

EDIT: Canbus dioder wink läste det sen..
Senast redigerat av spokenratt (14 september 2013)

Autotech

948 Inlägg
14 september 2013
spokenratt skrev:
salle1 skrev:

Ofan! Dioder i helljuset!? Inga felmedd eller liknande m det? Blev det så bra ljus alltså?!

Det för nog vara några väldigt starka dioder det :o inte xenon du menade salle1?

PROJEKT-TRÅDEN

3 860 Inlägg
14 september 2013
Trådstartare
Rillependent skrev:
spokenratt skrev:
salle1 skrev:

Det för nog vara några väldigt starka dioder det :o inte xenon du menade salle1?

Ja, jag blev jävligt nyfiken! Finns ju extraljusen som är i LED så det borde ju funka på heljuset också men aldrig sett det..

Autotech

948 Inlägg
14 september 2013
spokenratt skrev:
Rillependent skrev:
spokenratt skrev:

Ja, jag blev jävligt nyfiken! Finns ju extraljusen som är i LED så det borde ju funka på heljuset också men aldrig sett det..

När jag hade min s60 tittade jag efter LED-halvljus i h7 (bara lampan i led med h7 sockel alltså), det fanns några skitskarpa man kunde ha men jag har för mig att det var ännu mer pill med tillbehör och liknande än en xenon-konvertering.. Oftast ligger ju vanliga dioder på 7,5w och helljus är ju liiite mer än så big_smile

PROJEKT-TRÅDEN

AUTOTECH
762 Inlägg
14 september 2013
Starka dioder i helljusen satans starka e dem!

Rillependent skrev:
spokenratt skrev:
Rillependent skrev:

När jag hade min s60 tittade jag efter LED-halvljus i h7 (bara lampan i led med h7 sockel alltså), det fanns några skitskarpa man kunde ha men jag har för mig att det var ännu mer pill med tillbehör och liknande än en xenon-konvertering.. Oftast ligger ju vanliga dioder på 7,5w och helljus är ju liiite mer än så big_smile

3 860 Inlägg
15 september 2013
Trådstartare
salle1 skrev:
Starka dioder i helljusen satans starka e dem!

Rillependent skrev:
spokenratt skrev:

Lite mer bilder och info?
Svårt at koppla in eller det var med samma sockel och kontakt som org?
Länk?

Autotech

Sök