2373
Sök

V70 T5 2005 lättare styling och effekt jakt

Bytte in min 2005 års V70 2.5t BSR steg 1 mot en maskin med en lite mer potent motor, en 2005 års V70 T5 i stället. Bilen är och ska vara en familjebil, den ska gå fram och tillbaka mellan arbeten och hem, lämna grabben på dagis,... Visa mer

528 651 Visningar
Uppdaterades senast 14 juni 2017
948 Inlägg
24 oktober 2013
På med 3" röret då nu innan det blir vinter! big_smile och upp med video!

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

3 860 Inlägg
24 oktober 2013
Trådstartare
Rillependent skrev:

Du anar inte hur sugen jag är men... det är ju som sagt löst i delar.. jag kan inte svetsa vanligt stål och då än mindre rostfritt.. tongue

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

3 860 Inlägg
24 oktober 2013
Trådstartare
spokenratt skrev:
UPDATE... igen tongue

Hämtade ut paket idag!
När jag beställde i torsdags kväll visade det sig att 2 av varorna var beställningsvara, dämparna, och 3" raka röret var slut i lager... Men likväl skickades allt samman igår fm och jag hämtade ut grejerna idag! big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/83/82207/82207-78aa424bb98749be88b0d338f8d0b800.jpg
3" rör och 3" ljuddämpare samt ett v-bands kitt! Allt i rostfritt så klart wink

http://www1.garaget.org/gallery/images/83/82207/82207-10221bf2ae54db8b3b3f8a2994f9f532.jpg
Sista burken... 250mm lång.

http://www1.garaget.org/gallery/images/83/82207/82207-3dadab8f3b8f71605e2848425de7f490.jpg
V-band...

Allt detta ska ju med hjälp av v-bands kittet sitta ihop med Manssens gamla DP wink

http://www1.garaget.org/gallery/images/83/82207/82207-d62e409dda1fb031685e637181f75e4f.jpg
En äldre BSR downpipe. 3-2.5" som kommer göras om till bara 3" med v-band.

Rillependent skrev:

som sagt.. wink

Autotech

3 860 Inlägg
14 februari 2014
Trådstartare
Jaha! neutral

Elstol med minne är rätt skönt att ha... Mene, vet någon ifall man kan köpa knapparna för de 3 minnena lösa?! Knappen för minne 1 har nämligen rymt!!

HAHAHA!! Blev knappt paff när jag upptäckte att ettan var borta!

Autotech

Båtmek
720 Inlägg
14 februari 2014
spokenratt skrev:
Jaha! neutral

Elstol med minne är rätt skönt att ha... Mene, vet någon ifall man kan köpa knapparna för de 3 minnena lösa?! Knappen för minne 1 har nämligen rymt!!

Fasen vad drygt tongue Bra när man nästintill är ensam om att köra bilen är att man slipper ändra på stolen wink

3 860 Inlägg
14 februari 2014
Trådstartare
J_Jespersen skrev:
spokenratt skrev:
Jaha! neutral

Fasen vad drygt tongue Bra när man nästintill är ensam om att köra bilen är att man slipper ändra på stolen wink

Haha, jo.. som tur är har jag o frugan lagt våra inställningar på 2 och 3! haha.. vilken slump!

Autotech

996 Inlägg
14 februari 2014
spokenratt skrev:
Jaha! neutral

Jag vet en som har en sådan lös faktiskt! wink

Smsa mig på numret jag skickar i pm... smile

A.Sörman
1 299 Inlägg
14 februari 2014
Du behöver väl ingen knapp ni har ju varsin nyckel eller. Dock vill man ju ha knappen för det smile ser ju lite lustigt ut kan jag tro,

3 860 Inlägg
15 februari 2014
Trådstartare
Drunk skrev:
Du behöver väl ingen knapp ni har ju varsin nyckel eller. Dock vill man ju ha knappen för det smile ser ju lite lustigt ut kan jag tro,

Exakt!

Autotech

3 860 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
Skulle byta till sommahjulen idag, var ju så varmt och skönt väder!!

Höger sida gick bra, och man kunde se att bilen fick tillbaka lite av sin attityd!

Men se var det dags för vänster sida, PANG sa det... mad

https://www1.garaget.org/gallery/images/83/82207/82207-a317f7298d6544e76f55860929fdbec6.jpg
Låsbulten gick sönder och hylsan blev även den kass!!

Vad fan gör man nu då, när man inte har svets eller något hemma! Blir att smöra för Volvo i morgon när jag ringer och boka stora servicen!

Autotech

287 Inlägg
9 mars 2014
Typiskt, kan det krångla så ska det!

3 860 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
Figgis skrev:
Typiskt, kan det krångla så ska det!

Ofan att det kan!
Antingen blir det en tur till biltema i morgon o fixa deras sats och prova med, eller så hoppas jag volvo kan lösa det!

Murphy säger jag bara.....
Senast redigerat av spokenratt (9 mars 2014)

Autotech

Inte svår på spontanrace !
292 Inlägg
9 mars 2014
Volvos låsbultar är skit ! Har varit med om två gånger att man får svetsa på en mutter och dra bort skiten. Aldrig mer säger jag bara

One Life - Live It !

3 860 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
Manssen skrev:
Volvos låsbultar är skit ! Har varit med om två gånger att man får svetsa på en mutter och dra bort skiten. Aldrig mer säger jag bara

Jag sa det idag också.. sista gången någonsin det sitter sånt skit på min bil! Menar, bulten i sig sitter ju, här har själva kanten bara spruckit på det viset!

Ja, jag har ju inte tillgång till svets men jag vet att det är ett vanligt knep... Såg dock att Biltema har ett kit för detta problem, vet dock inte om det är något att ha?! Verkar som m man ska dra hylsan över bulten med släcka el hammare och sen dra loss eller?

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o … st-191268/

Men, då förbrukar man ju en hylsa per bult... behöver ju ha av 2 bultar, orka köpa 2 kitt för det... hmm

Autotech

Båtmek
720 Inlägg
9 mars 2014
Du har ju plåtfälgar nu så du har ju gott om plats att laborera runt. Jag hittar för tillfället inte min hylsa (aldrig slarvat bort den innan, eller någon annan...) , så jag funderar på att borra bort den. hmm

Det sarkastiska är att jag inte ville använda dem när jag bytte till vinterhjulen, men vart tvungen i med att jag annars vart fyra bultar kort lol
Senast redigerat av J_Jespersen (9 mars 2014)

3 860 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
J_Jespersen skrev:
Du har ju plåtfälgar nu så du har ju gott om plats att laborera runt. Jag hittar för tillfället inte min hylsa (aldrig slarvat bort den innan, eller någon annan...) , så jag funderar på att borra bort den. hmm

Det sarkastiska är att jag inte ville använda dem när jag bytte till vinterhjulen, men vart tvungen i med att jag annars vart fyra bultar kort lol

Ja, jag ska då inte använda dom eller liknande igen!!

Och det blir nog att slå över någon större hylsa och förhoppningsvis dra av den i morgon!

Autotech

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
9 mars 2014
Har du dragit dom med handkraft? Testa med en polygrip eller rörtång och få loss dom.

Lev livet, det kan ta slut fort

3 860 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
darkwizard skrev:
Har du dragit dom med handkraft? Testa med en polygrip eller rörtång och få loss dom.

Ska testa det med, men nu har jag ingen riktig rörtång, ingen rejäl iaf. Bor man i lgh har man sällan användning av alla verktyg som är bra att ha när det handlar om bilen.. hmm

Japp, dragit dom för hand. Och jag var ändå försiktig! Det funkade perfekt på vänster sida... höger sitter så, ja... Tror materialet i bulten gav vika pga ålder och tidigare våld anagligen..

Autotech

493 Inlägg
9 mars 2014
De roliga med dessa skruvarna e att där sitte en lös hylsa utvändigt på denna för att inte kunna banka på vilken hylsa som och stjäla fälgen på de viset. Vag har kommit på det samma efter att ha blivit av med en massa hjul över tiden. Länken på hylsorna från biltema skulle nog gå men de handlar om en del våld för att få den lösa hylsan utvändigt att knipa över skruven men det skall gå med en massa vilja och vw specialverktyg, slägga-modell-stor!
spokenratt skrev:

Höger sida gick bra, och man kunde se att bilen fick tillbaka lite av sin attityd!

http://www1.garaget.org/gallery/images/83/82207/82207-a317f7298d6544e76f55860929fdbec6.jpg

Vad fan gör man nu då, när man inte har svets eller något hemma! Blir att smöra för Volvo i morgon när jag ringer och boka stora servicen!

Googlemaster

3 860 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
Elot skrev:
De roliga med dessa skruvarna e att där sitte en lös hylsa utvändigt på denna för att inte kunna banka på vilken hylsa som och stjäla fälgen på de viset. Vag har kommit på det samma efter att ha blivit av med en massa hjul över tiden. Länken på hylsorna från biltema skulle nog gå men de handlar om en del våld för att få den lösa hylsan utvändigt att knipa över skruven men det skall gå med en massa vilja och vw specialverktyg, slägga-modell-stor!
spokenratt skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/images/83/82207/82207-a317f7298d6544e76f55860929fdbec6.jpg

Precis... "lös" del längst ut. Men, om man tvingar en annan hylsa på, med kraft, så bör den nå in till själva bulten också... det skiljer ju inte i dimension som tur är!

EDIT:
Kopierat från Bilia.se:
Om en låsbar mutter av någon anledning ej går att lossa måste den skäras sönder. På grund av mutterns höga säkerhetsnivå är detta den enda servicelösning som rekommenderas

Reservnyckel går ej att beställa, istället rekommenderas ny sats med låsbara muttrar om kunden har förlorat sin nyckel

Autotech

Sök