Update, fortfarande strul...Hämtade bilen i morse. Motorlampan lös och den gick ta mig fan ännu sämre! Nu gick den inte bara dåligt på tomgång utan även vid varv. Meken har provat att byta platts på spridarna säger han och felet följer spridaren...
Hem, och monterade org spridare och org mjukvara...
APC enheten, org mjukvara åker i...
Fyllde tanken, det gick bara i 36 liter 98oktan, resten är ju fortfarande ren E85.....
Läste ur och nollade felkoderna.
Drygt!
ECU FAULT LOG - FAULT LOG REPORT.
------
P0302: CYLINDER 2 MISSFIRE DETECTED
-----
P0300: RANDOM/MULYIPLE CYLINDER MISSFIRE DETECTED
-----
END REPORT.
Körde sen bilen någon mil, den hackar fortfarande men inte sådana våldsamma ryck som tidigare.
Motorlampan blinkade några ånger lite strax innan resan var slut men släktes.
Läste ur felkoderna och nollade.
ECU FAULT LOG - FAUT LOG REPORT.
-----
P0302: CYLINDER MISSFIRE DETECTED
-----
P0300: RANDOM/MULTIPLE CYLINDER MISSFIRE DETECTED
-----
END REPORT.
Ok, jag kan tänka mig att den är lite tjurig när den nu är org med ca 30L etanol i tanken... Men varför missfire på cylinder 2 så tydligt?
Har dom kukat till stiften eller en tändspole?!