AirOne skrev:
Growe skrev:
numera är inte abs orginalmonterat längre på 850 ungefär varannan är ur funktion
att 850 är vanlig beror på att det är en svensk bil isverige
nu börjar folk sälja av dom
har dock hört att det börjar bli svårt att sälja 850
kvaliten är långt ifrån lika bra som på 940 och tidigare volvosar
och det skiten som finns på blocket är verkligen inga pärlor
Har väl lite med att göra hur bilarna är skött från start, av ägarna också?
klart det är så..men att hitta en 850 som är i okej skick är riktigt svårt
har slutat leta utan jag köper hellre en som har rasad motor för 4-6K och fixar en motor som är i bra skick och utgår ifrån det då slipper man alla skranliga 850 som finns
det är ingen kvalite på en 850 om man är van vid att åka gamla rwd volvosar
även om man åker bättre i en 850 som är i bra skick så är risken föga att man hittar en fin
dock har jag varit relativt nöjd med mina 850 fast jag har aldrig gett mer än 6K för en 850
billigaste är nog min 855turbo den kostade oförskämt lite pengar
tror den kostade mig 2000kr efter lite byten
fast den är rätt äklig
så visst får man mycket bil för pengarna men många äger rena lik
har skruvat mycket 850 och 1av 10 är okej resten är rena skäcken
rackliga odugliga påvägen osv
just nu äger jag 3st 850 en 10v 140hk sen min 854turbo och sen en 855turbo turbosarna är 94:or
en manuell en automat båda med R inredning 3" chip osv
dom går förbannat bra när dom lever
men dom tål inte det där tokstryket man kan ge en rwd volvo då dör dom direkt
så jag förstår att 940 är dyrare just nu