Ni slipper inte riktigt mej ännu

Det finns lite småfix kvar
Förrän jag registrerar och besiktar den så vill jag först ha den godkänd som veteranfordon. Det det innebär att den går igenom en veteranbilskontroll där både skicket och att bilen är original kontrolleras.
Detta borde inte vara nåt problem just nu men man är ändå lite spänd hur det ska gå.
Nu är det högsommar och jag får lugnt vänta nästan en månad innan två herrar från Vasa veteranbilsförening dyker upp en varm och solig söndag.
De går igenom hela bilen, kollar så att motor är den som ska va och att allt är original. I Finland är man ganska strikta med det här. Ombyggda fordon går inte igenom. Tidstypiska tillbehör kan godtas.
Men jag behöver inte vara orolig
Deras utlåtande är "Så här borde alla bilar renoveras!"

ursäkta skrytet

Följande steg är bilbesiktningen/inregistreringen.
Och nu kommer ni nog till tycka att jag fegar

Eftersom inte bilen är reggad kan jag inte köra med den på vägen. Och då kommer jag inte till besiktningsstationen. Man kan köpa förflyttningstillstånd. Men de ska ändå hämtas från besiktningstationen så det blir ett runnande fram och tillbaka i vilket fall.
Och nu har ju denna bil inte rullat på allmän väg sedan 1963 så jag vågar inte chansa att köra 100 kilometer tur/retur utan den får bli en Trailerqueen

Här lastar vi på väg mot besiktning. Och just denna dag måste det ju regna

![https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164369/164369-b29db56f774b577e5ea070c31e3f4e4e.jpg]()
Som ni märker är kromet vid framlamporna borta. Detta så jag kan ställa belysningen vid beiktningen
Då är vi på plats vid bilbesiktningen
![https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164369/164369-424ab9121ff1e8ee8aa16ed592ffad37.jpg]()
Lägg också märke till att reg. plåten från Kanada sitter på
