Som ni kanske minns så skaffade jag en bättre baklucka från min kompis. En rostfri lucka i ypperligt skick. Ända kruxet var att den kom från en Custom 300, alltså den billigaste modellen hos Ford.
Dessa 300 Custom har ett minde emblem än vad min Meteor Nigara 300 har så nu måste mera hål borras för att få NOS V-listen att passa.
Men först lite Ford historia
Custom 300 har alltså ett litet emblem/öppningshandtag.
Som det på bilden
hittade ingen bra färgbild.....
Ford Fairlane har den lilla V-listen, samma som min.
Medan Fairlane 500 och Galaxie har en V-list som går från fena till fena. Dessutom har de siffrorna 5 0 0 i guld skrivet i listen.
Om ni KÄRA LÄSARE, har egna projekt på gång, så säg gärna till. Alltid kul att läsa vad andra gör
Jag har ingen projekttråd men uppdaterar min garaget sida rätt friskt allt efterhand som jag mekar vet inte om det gynnar nån så direkt men det är lite kul att dokumentera lite.
Nu måste jag faktiskt ursäkta mej, för jag har farit fram med osanningar. Bakluckan kommer från en Galaxie och inte något annat. Därför syns hålen åt den breda V-listen
här är eBay fyndet, och den gyllene Meteor texten monterad.
följande steg blir att svetsa igen de extra hålen.
Vad är snyggare? Heltäckande kapslar eller de minde pillerkapslarna med snobbring??? Ta i beaktande att fälgarna blir ljusgröna
De blir mera djup i hjulet med de mindre kapslarna. För övrigt var de också standard till Custom och Niagara 300 serierna.
Denna heltäckande kapsel var standard på Fairlane 500 och Galaxie. Dessa kapslar finns också med en centrumkåpa i rött, vitt och blått med Ford gyllene emblem i mitten. Mycket vackra.