3391
Sök

Immobilizer koppla bort eller skaffa en extra

33 Inlägg
17 oktober 2011
Trådstartare
Hej
Jag har ett problem jag har bara EN immobilizer till nyckeln till min bil och det gäller att verkligen vara rädd om den så man inte tappar bort den, aa ni förstår vinken, jag behöver veta vart jag kan få tag på en till likadan som använder samma kod eller veta hur man kopplar bort hela skiten.

Det är en Audi Coupe 2.6 -93 Tyskimporterad 97. Vet inte om det har någon betydelse men.

Skulle vara grymt tacksam om någon visste något! Tack på förhand. // Jonas

477 Inlägg
17 oktober 2011
du menar du att du bara har en nyckel med transponder! immobilizer är väll hela systemet?
koppla bort är nog inte den bästa lösningen. ja skulle nog åka till en återförsäljare o beställa en till nyckel. import kan bli problem men det går säkert att fixa på nått sätt
behöver troligen programmeras med "deras" dator, men på vissa gamla bilar brukar programmeringen kunna bestå stå av några specifika moment i en viss ordning... typ. vrid av och på tändningen, stäng/öppna dörren 5 gånger osv..... 

"bondelösning" är väll annars att pilla ur transpondern och tejpa fast på insidan av rattkåpan vid tändlåset...
då behövs endast den mekniska delen av nyckel för att starta bilen wink
Senast redigerat av blink_pj (17 oktober 2011)

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

33 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
blink_pj skrev:
du menar du att du bara har en nyckel med transponder! immobilizer är väll hela systemet?
koppla bort är nog inte den bästa lösningen. ja skulle nog åka till en återförsäljare o beställa en till nyckel. import kan bli problem men det går säkert att fixa på nått sätt
behöver troligen programmeras med "deras" dator, men på vissa gamla bilar brukar programmeringen kunna bestå stå av några specifika moment i en viss ordning... typ. vrid av och på tändningen, stäng/öppna dörren 5 gånger osv..... 

"bondelösning" är väll annars att pilla ur transpondern och tejpa fast på insidan av rattkåpan vid tändlåset...
då behövs endast den mekniska delen av nyckel för att starta bilen wink

Okej tack! smile låter bra, aa det var så jag mena som du sa wink
Återförsäljare är då audi antar jag och inte dem som gjort själva systemet? smile

Sök