Med risk för att låta dryg:
Om du måste fråga om det så är det nog bättre att lämna den till en verkstad.
Men som svar på frågan:
Det är inte svårare än på någon annan bil.
Du behöver kopparfett till de nya beläggen (så de inte rostar fast i oket).
Stålborste kan vara bra för att göra rent.
En tving kan vara bra för att få in kolvarna i oken igen.
Sen behöver du bara lite blandade verktyg som t.ex. en gummiklubba för att knacka loss skivan om den sitter fastrostad. Lite hylsor för att lossa oken, 5-56 eller liknande röstlösare kan vara bra för att få loss gamla bultar. I vissa fall behövs en stor torx eller insexa för att få bort oken.
När du taagit bort oken så håll antingen i dem medan du jobbar eller häng upp dem på fjäderbenet med en stripes så de inte hänger i bromsslangarna då de kan börja läcka om de är muggiga annars.
Det är som sagt inget avancerat, men var beredd på att grejerna kan sitta rejält fast och det kan vara lite pill att få det bra. Mitt tips är att om du är osäker så ta hjälp av en bilkunnig kompis eller lämna bort jobbet då bromsar ändå är en så viktig sak på bilen.