2761
Sök

Bygga om från halv insp till hel insp. volvo 740

108 Inlägg
20 oktober 2011
Trådstartare
#1
Hejsan har eventuellt en volvo 740 GLE på gång med halv insprut.Och jag undrar om det är mycket jobb med att bygga om till hel insprutning.OBS! jag ska naturligtvis stoppa i en turbo spis. MVH Tack i förväg smile


1 313 Inlägg
20 oktober 2011
#2
Dongki skrev:
Hejsan har eventuellt en volvo 740 GLE på gång med halv insprut.Och jag undrar om det är mycket jobb med att bygga om till hel insprutning.OBS! jag ska naturligtvis stoppa i en turbo spis. MVH Tack i förväg smile

Halv insprut?? Bygga om från Mekaniskt till elektroniskt menar du nog va?

Ska du göra det så får du byta ut kabelhärvan..dit med boxar osv...Inget man gör "lätt" om man inte skruvat förr med andra ord...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

108 Inlägg
20 oktober 2011
Trådstartare
#3
skruv vana har jag och kan skruva med det men det är inte riktigt det som är problemet utan det jag ville få bekräftat var om det är mycket jobb och om det går att regga med det?


2 230 Inlägg
20 oktober 2011
#4
mkt jobb ja då all el ska bytas till en insprutare, sen ja det går att regga med är det en turbo motor ska även dämpare bytas om jag inte missminner mig frågat sbp(eller vad dom nu heter) tidigare om det.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

108 Inlägg
20 oktober 2011
Trådstartare
#5
men måste man byta tank och soppa ledning med då?? eller kan man hänga dit en pump vid sidan om med switch killer??


2 230 Inlägg
20 oktober 2011
#6
Dongki skrev:
men måste man byta tank och soppa ledning med då?? eller kan man hänga dit en pump vid sidan om med switch killer??

vet inte vad det sitter för pump på mekaniska insprutet men du behöver en insprutar pump iaf. ledningarna ska gå att köra samma om det finns en tur och retur ledning?

så kan det vara då det inte blev som det skulle

5 111 Inlägg
20 oktober 2011
#7
K-jet jobbar med jävligt högt bränsletryck så pumpens kapacitet räcker till på LH-jet såvitt jag fattat det.


573 Inlägg
20 oktober 2011
#8
går kanon o köra me kjet pumpen som sitter på, den matar som fan smile

MSCR

695 Inlägg
20 oktober 2011
#9
räkna med ett gäng timmar i garaget... Blir väl knabb med tändsystemet me ifall du byter boxar sådär??

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

108 Inlägg
22 oktober 2011
Trådstartare
#10
men det går iaf!? smile men kan man inte bara hänga dit en universal bränslepump fast högflödespump med switchkiller?? för spridarna sköter ju endå soppa mängden? och måste man byta bakaxel också inför reggning?


5 111 Inlägg
22 oktober 2011
#11
Varför ens byta bränslepump om du har K-jet idag? Har för mig att den pumpen har HÖGRE kapacitet än den till LH.
Och nej, du måste inte byta bakaxel, ser inte nyttan med det faktiskt.


108 Inlägg
22 oktober 2011
Trådstartare
#12
okej då åker jag och hämtar bilen idag:) kommer lägga upp bilder inom detta så får ni följa projekttråden:) tack för alla svar MVH



Sök