2652
Sök

Gnisslande bromsar

878 Inlägg
20 oktober 2011
Trådstartare
Hallå!

Nu har jag tröttnat på mina förbannat äckliga gnisslande  bromsar, jag måste varje gång nästan göra en ordentlig tvärnit vid ett rödljus för dom inte ska gnälla jätte mycket ska jag mjukt bromsa in så gnäller dom utav fan...

Har testat lägga fett på beläggen, vad jag minns funkade det 1 gång sedan flippade det igen..

Det sitter förövrigt biltema belägg monterat... bromsarna började gnälla efter vi monterade andra bromsskivor och samtidigt bytte vi bromsbelägg, då darrade det ibland när man bromsade, men jag antar att det är för det saknar någon lås grejs till bromsskivorna, om jag lossar däcket å bromsoket så glappar skivan, men den blir ju sedan fast när jag skruvar dit hjulbultarna...

Tips grabbar??

//

J

All The best
MVH
Jonas .L

2 230 Inlägg
20 oktober 2011
skaffa riktiga belägg smile biltema skriker gjorde dom iaf för mig på primeran som bara fan smile dvs så som du beksriver smile

kolla med bromsamannen.se hans belägg är bra och låter inget å dammar mindre faktiskt.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

46 Inlägg
20 oktober 2011
Biltema e ju kända för sina skitbelägg som jämt tjuter, dom har ju såkallade "skrikplattor" o köpa för typ 40:- du sätter på beläggen så slutar de :-) eller köp vettiga belägg nånannanstans wink

878 Inlägg
20 oktober 2011
Trådstartare
maaatiiilda skrev:
Biltema e ju kända för sina skitbelägg som jämt tjuter, dom har ju såkallade "skrikplattor" o köpa för typ 40:- du sätter på beläggen så slutar de :-) eller köp vettiga belägg nånannanstans wink

Okej... Får testa köpa skrikplattor..

//

J

All The best
MVH
Jonas .L

7 275 Inlägg
20 oktober 2011
Skrikplattor och sen se till att allt kan röra på sig bra, putsa bort gammal rost.
Du kan annars ta lite kopparpasta mellan kolven och belägget.

878 Inlägg
21 oktober 2011
Trådstartare
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bromssyst … universal/

Nåt att ha ?

Eller är det bara gjort för dämpning av vibratationsljud ?:S

nån som testat?

All The best
MVH
Jonas .L

huh?
10 427 Inlägg
21 oktober 2011
ejon_850 skrev:
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bromssystem-Reservdelar/Ovrigt/Skrikdampningsplattor-universal/

Nåt att ha ?

Eller är det bara gjort för dämpning av vibratationsljud ?:S

nån som testat?

Sitter något liknande på Volvo original bromsbelägg och det funkar väl hyggligt.

Sök