Jag har stor erfarenhet av E30 med TDS motor. Jag har byggt en E30 med denna motorn som jag också har regbesiktigat med denna motorn.
Inga problem rent mekanisk att montera denna motorn. Du behöver motorfästen från 325tds, kardan från 325tds eller 328 E36 med modifierat stödlager, Elkylfläkt och kortat spakställ till vxl.
Elen kan vara lite knepigt om man ska gör en fullständig inkoppling av elen till instrumentet. Varvräknare är ganska meningslöst att koppla in om det är ett instrument från en bensinar då den ändå kommer att visa fel.
Oljenivåindikator är också ganska onödigt då du ändå har oljesticka.
Det som är viktigt är tempgivare, oljetryckslampa och laddnings lampa, och du behöver ström från tändningslås. Så det är inte så mycket el som behövs.
Du kan ju också göra som jag gjorde med mitt senaste projekt (E30 med M57 D30), byggde ett eget "instrument" och elcentral så sliper jag skarva mig in i bilen originalsystem, det ända jag var tvungen att skarva in var strömmen från relä till bränslepump.
I min panel har jag tempmätare, laddtryck och avgastemp(onödigt på original maskin) och diodlampor för laddning, oljetryck och glödning (som ej syns på bilden nedan). Kommer även att motera en extern varvräknare i vinter.
Så här kan det se ut eller montera diskretare i i-brädan kanske.
Lycka till!
///DJ