4101
Sök

Vw lupo -99 Ljudbygge/Styling invändigt. Powered by Focal and Ground Zero.

16 197 Inlägg
14 november 2011
Castiel skrev:
Hmm, hur ska man få plats med dessa? big_smile
Vilken litervolym ska dom ha?

skulle rekomendera 160 liter st om man vill spela högt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

172 Inlägg
14 november 2011
Trådstartare
Blir nog lite väl trångt då man hade tänkt ha kvar bagageutrymmet från reservhjulsbaljan åh bakåt. Hehe. smile

6 558 Inlägg
14 november 2011
va ska du har för steg till basarna då smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

16 197 Inlägg
14 november 2011
Castiel skrev:
Blir nog lite väl trångt då man hade tänkt ha kvar bagageutrymmet från reservhjulsbaljan åh bakåt. Hehe. smile

så du tänkte ta bort baksätet men ha kvar skuffen?

en bas får du ju dit utan problem.

172 Inlägg
14 november 2011
Trådstartare
Ja precis. Baksätet offras. Vill gärna ha dubbla basar då de lär passa in bättre i bygget.
Så två 18" blir nog lite väl stort.
Tror nästan 15" kan bli lite knivigt också. Men bör nog gå, annars får de bli 12"

Putte: Monoblock vill jag också ha tips om. smile

Men planen är väl att ha nånstans mellan 2-4kw att driva på basarna med. Så steg åh basar i den klassen.

Dock så försöker Burning få mig att införskaffa DDs 6,5" basar. Känns lite intressant. Men vettefan.

16 197 Inlägg
14 november 2011
Castiel skrev:
Ja precis. Baksätet offras. Vill gärna ha dubbla basar då de lär passa in bättre i bygget.
Tror nästan 15" kan bli lite knivigt också. Men bör nog gå, annars får de bli 12"

Men planen är väl att ha nånstans mellan 2-4kw att driva på basarna med. Så steg åh basar i den klassen.

Dock så försöker Burning få mig att införskaffa DDs 6,5" basar. Känns lite intressant. Men vettefan.

15" svårt att få dit?    ja ska ha 3st 15" i "baksätet" så 1st 18" kan man ju kasta in..tongue

172 Inlägg
14 november 2011
Trådstartare
Säkert inte svårt då man gjort det ett par gånger. Men då de är första gången så är man väl lite feg måste jag medge.
Försöker bara tänka realistiskt i mina egna förmågor och tillgångar.

Men självklart kan man ju få dit 15". Även 18" som du säger.

Tror det blir två st 15" eller 12".

Ännu en fråga. Tror ni det kommer spela något om man låter dom spela framåt precis bakom framsätena, eller ska man köra med basarna bakåt?

6 558 Inlägg
14 november 2011
Castiel skrev:

6.5orna e skit balla men nääääääääääääääääääää smile  3 12or å ett riktigt bra steg   typ m3 lr m4  smile

16 197 Inlägg
14 november 2011
Castiel skrev:
Säkert inte svårt då man gjort det ett par gånger. Men då de är första gången så är man väl lite feg måste jag medge.

Ännu en fråga. Tror ni det kommer spela något om man låter dom spela framåt precis bakom framsätena, eller ska man köra med basarna bakåt?

framåt tror ja inte funkar nå vidare.. isf uppåt eller bakåt.

6 558 Inlägg
14 november 2011
Castiel skrev:

ja  säger kör dom uppåt så kan du ha skuffen öppen å utan problem tongue
Senast redigerat av racer-putte (14 november 2011)

172 Inlägg
14 november 2011
Trådstartare
Då får det bli uppåt! smile

Märker man nån större skillnad om man kör dessa uppåt bakom framsätena, eller uppåt längre bak i bilen?

6 558 Inlägg
14 november 2011
Castiel skrev:
Då får det bli uppåt! smile

Märker man nån större skillnad om man kör dessa uppåt bakom framsätena, eller uppåt längre bak i bilen?

de tvivlar ja... e väl lika tak i hela bilen lr tongue

172 Inlägg
14 november 2011
Trådstartare
Ja vad jag vet så. big_smile
Ville bara vara säker.
Då öppnade detta helt nya planer i mitt bygge, hehe.

Blir det alltså ett måste att dämpa taket då. Får fixa mer matta framöver. smile

17 Inlägg
15 november 2011
Tjena, snyggt bygge. smile Men vars beställer du dom här mattorna du dämpar med? smile tänkte bygga lite ljud på Evon och lägga golvet och dörrsidorna smile

Osponsrad
1 631 Inlägg
15 november 2011
_empe4_ skrev:
Tjena, snyggt bygge. smile Men vars beställer du dom här mattorna du dämpar med? smile tänkte bygga lite ljud på Evon och lägga golvet och dörrsidorna smile

Silent Coat heter den, billig och mkt bra enligt mig sj och enormt många andra nöjda köpare.. finns på lite olika företag..

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

6 558 Inlägg
15 november 2011
_empe4_ skrev:

varsegooo smile        http://www.blekingebilradio.se/category … al-for-bil

172 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
Det är denna jag köpt:
http://www.blekingebilradio.se/product. … ry_id=1877

Räcker ganska långt, har användt två såna paket i min bil än så länge.
Har dock kvar en halv dörr och taket.
Så då kan du själv räkna på ungefär hur långt de räcker utifrån mina bilder. smile

Dörrarna är viktigast, sen bagaget.
Om du inte ska bygga nåt monsterljud så behöver du nog inte lägga hela golvet så att säga, så en eller två såna paket bör räcka för dig.
Viktiga är att dämpa allt som kan skramla.
Sen dämpa alla öppna ytor av plåt. Där det är bockat är det mindre chans att de uppstår samma vibrationer.

Andra får fylla i om jag glömt något. smile
Senast redigerat av Castiel (15 november 2011)

Osponsrad
1 631 Inlägg
16 november 2011
Castiel skrev:
Det är denna jag köpt:
http://www.blekingebilradio.se/product. … ry_id=1877

Räcker ganska långt, har användt två såna paket i min bil än så länge.
Har dock kvar en halv dörr och taket.
Så då kan du själv räkna på ungefär hur långt de räcker utifrån mina bilder. smile

Dörrarna är viktigast, sen bagaget.
Om du inte ska bygga nåt monsterljud så behöver du nog inte lägga hela golvet så att säga, så en eller två såna paket bör räcka för dig.
Viktiga är att dämpa allt som kan skramla.
Sen dämpa alla öppna ytor av plåt. Där det är bockat är det mindre chans att de uppstår samma vibrationer.

Andra får fylla i om jag glömt något. smile

du glömde att man måste rengöra ordenligt wink gjorde misstaget med visserligen biltemas bitumenmatta att jag satte den direkt på dörrvaxet, det höll inte länge wink så skrapa bort den om du har sån wink

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

1 045 Inlägg
16 november 2011
behöver du verkligen så mycket framsystem på olika platser,, försök hålla det enkelt kommer nog spela bättre då,,

stoppa nå kitt i bagaget istället,, för demo så man hör nå annat en bas där smile

172 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
Har redan börjat planering för det. smile
Kommer nog bli så att basarna spelar uppåt precis bakom stolarna fram, sen 4 middar som spelar bakåt, som putte tipsa om. smile

Sök