4000
Sök

Täta med hammarlack (nej jag är inte dum) ;)

108 Inlägg
30 oktober 2011
Trådstartare
Tjena!!

Jag har ett bildäck där det läcker luft vid ventilen, det vet jag eftersom det pyser där när det är blött. Det hörs ganska tydligt.

Alltså jag pallar inte betala 3-400 kr för att en gummiverkstad ska fixa det åt mig. Och det är enda ett gammalt däck, så det får bära eller brista men jag har lagt på hammarlack runt ventilen och det verkar fan funka, det måste bara torka till lite.

Tror ni det kommer hålla eller kommer man bli tvungen att läcka på mer efter några veckor? Men kolla vad billigt det kan bli om man har lite fantasi och tänker till tongue

Om du fungerar nu det vill säga. Och säg inte att jag har förstört nått nu för det har jag inte, vinterdäcken ska ändå slängas nästa år. Eller fälgarna menar jag. smile

Så det är skitsamma.

Men vad tror ni? tongue haha hammarlack gör allt! wink

1 772 Inlägg
30 oktober 2011
Njaaaaa..

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Pim_Pim
30 oktober 2011
Svårt att säga, bara kör wink

...has left the building...
4 474 Inlägg
30 oktober 2011
Smart...Eller inte. Det kommer naturligtvis hålla ett tag, tills hammarlacken lossnar... Du kan oxå se det så här: Visst en billig "lagning", MEN vad händer om däcket släpper ner helt väldigt fort pga att ventilen "pajjar" (om felet ligger där vill säg) o du blir ståendes mitt ute i bushen sent en iskall natt låååångt hemifrån, eller ännu värre att du orsakar en olycka pga "punkteringen". Väg dessa risker mot kostnaden för att åka någorlunda tryggare, o kom ihåg att det är INTE gratis att bli hämtad av bekanta/vänner mitt i natten även om det bara rör sig om 4-5 mil. Förvisso lär du ha reservdäck i bilen, men det är ingen höjdare att byta däck bredvid vägkanten på vintern, och dessutom kommer du i ett sådan fall bli tvungen att köpa ett annat däck och det är inte heller gratis.
Vore jag dig skulle jag leta efter en liten däcksverkstad som kan slipa till kring ventilen o givetvis montera en ny ventil, ventiler är billiga (ca 30-40kr) så du borde få detta gjort för 200kr!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

108 Inlägg
30 oktober 2011
Trådstartare
dawwe skrev:
Smart...Eller inte. Det kommer naturligtvis hålla ett tag, tills hammarlacken lossnar... Du kan oxå se det så här: Visst en billig "lagning", MEN vad händer om däcket släpper ner helt väldigt fort pga att ventilen "pajjar" (om felet ligger där vill säg) o du blir ståendes mitt ute i bushen sent en iskall natt låååångt hemifrån, eller ännu värre att du orsakar en olycka pga "punkteringen". Väg dessa risker mot kostnaden för att åka någorlunda tryggare, o kom ihåg att det är INTE gratis att bli hämtad av bekanta/vänner mitt i natten även om det bara rör sig om 4-5 mil. Förvisso lär du ha reservdäck i bilen, men det är ingen höjdare att byta däck bredvid vägkanten på vintern, och dessutom kommer du i ett sådan fall bli tvungen att köpa ett annat däck och det är inte heller gratis.
Vore jag dig skulle jag leta efter en liten däcksverkstad som kan slipa till kring ventilen o givetvis montera en ny ventil, ventiler är billiga (ca 30-40kr) så du borde få detta gjort för 200kr!

Det pyspunka skulle jag kanske lagt till. Alltså om hammarlacken skulle lossna tar det ändå 3-4 dagar innan man märker att däcket har fått mindre luft. Så bara för att hammarlacken skulle släppa försvinner inte luften ur däcket så snabbt. smile

Och nej jag lovar att det inte kostar 200 kr att få det fixat. Kanske i norra sverige på någon liten verkstad men inte i stockholms-området. tongue

...has left the building...
4 474 Inlägg
30 oktober 2011
Du..Det finns verkstäder som fixar det för 200kr i dina traker, jag vet för jag har bekanta där...
Åk till dessa o hör med de: www.botkyrkabilverkstad.se

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

108 Inlägg
30 oktober 2011
Trådstartare
FLindgren skrev:
Säker på att det inte är slang i däcket?

Nej det är ingen slang, hur så?

Sök