2737
Sök

Problem med audi S2!!

60 Inlägg
7 november 2011
Trådstartare
Tjena. satte precis in en ny styrbox i bilen för fick fel koder på minnet på gammla boxen! Det som visar possetivt är att tomgången blev automatiskt mycket jämnare så den nya lådan fungerar gallant men har samma problem som jag har haft i 100 år!!

Sjukdom:

Har trycktestat och fixat det nya rediga silikonslangar + en riktig magnetventil! Det bör inte vara några läckage nu.
Men när man kör bilen så vill inte inte riktigt lira för mig, för när man väl ladda på så börja turbon lagga som fan (låter som en kåpist i avgasröret) men efter det så skjuter det på och han går gallant.. känns som tändning/soppa problem typ? känns som det stryps? Men om man tar det bara lite försiktigt upp till 4k typ och trycket fullt då lirar det för mig av någon annledning? Har fått tips på att byta tändstift för tydligen så ska man ha riktiga i men jag har budget skit? Eller vad fan kan felet vara? blir tokig...

--------------------------------------------------------------------------------
www.Servtech.se

Söker du rekond? Ta en titt på www.Servtech.se !

24 Inlägg
7 november 2011
Börja med att skriva vilken maskin du har dvs 3b eller aby?

Mr. AUDI !
642 Inlägg
7 november 2011
En bil me kräm i skall alltid ha ordentliga stift! en Kia på 70hk kan du köra med biltema stift om du vill.. >wink

Four Rings To Rule Them All!

60 Inlägg
7 november 2011
Trådstartare
oj sry, det är en 3b

24 Inlägg
9 november 2011
Kolla fördelare,kablar,stift till att börja med.
Sitter drev i plast på vissa fördelare dom har en förmåga
att gå sönder.

60 Inlägg
9 november 2011
Trådstartare
får ta mig en titt smile

104 Inlägg
9 april 2012
jag hade provat med riktiga stift. körde med bosch platina stift och sen bytade jag till campion stiften som AD center rekomenderade. Fick samma problem som du har nu, bytade tillbaka till bosch stiften och bilen gick som en klocka. värt ett försök smile

Sök