3082
Sök

Regler för inporterade bilar

35 Inlägg
8 november 2011
Trådstartare
Hej jag undrar om det finns någon sida jag kan gå in på och läsa vad det finns för regler
om man kör en importerad bil jag har en 92 eclipse har set en till som inte har någon reg lampa
undrar bara om jag inte behöver ha det på min bil vet oxå att om du köper en bmw från Tyskland mins ej
årsmodell så får man ha xenon i halvljuset bara några exempel
mvh
Senast redigerat av kexet_7 (8 november 2011)

Handledare
1 481 Inlägg
8 november 2011
Jag har xenon på min importerade BMW. Men den hade naturligtvis det från fabrik. Allt annat är otillåtet i Sverige.

35 Inlägg
9 november 2011
Trådstartare
Trodde det jag med men jag var på besiktning med min pappas BMW och den hade xenon på halvjluset och dom sa att om den hade varit importerad från tyskland så hade den gått igenom eftersom att Tyskland godkände xenon då och då var sverige tvungen att godkänna det oxå

Jägermeister
910 Inlägg
9 november 2011
Var ju samma sak med angeleyes tidigare att dom var förbjudna.

Hade angeleyes på en golf 4 och dom sa då på besiktningen att det
just blivit  tillåtet som parkeringsljus numera då Bmw har fått det godkänt
på sina bilar och har det standard så då får alla bilar ha det som parkeringslysen
numera.

En bil som godkänts i ett annat Eu land med viss utrustning eller annat
som inte är godkänt här får det godkänt i Sverige efter import hit.
Brukar stå i reggbeviset om det finns nån dispans på något.
Senast redigerat av gemini78 (9 november 2011)

En gång är ingen gång...

KHRacing
9 november 2011
regskyltsbelysning är det lagkrav på !.

35 Inlägg
9 november 2011
Trådstartare
Okej då vet jag får läsa regpappret då tack

35 Inlägg
9 november 2011
Trådstartare
Okej då vet jag får läsa regpappret då tack

Handledare
1 481 Inlägg
10 november 2011
kexet_7 skrev:
Trodde det jag med men jag var på besiktning med min pappas BMW och den hade xenon på halvjluset och dom sa att om den hade varit importerad från tyskland så hade den gått igenom eftersom att Tyskland godkände xenon då och då var sverige tvungen att godkänna det oxå

Orginalxenon ja. Konverteringar är icke tillåtna. Om bilen hade modifierats med orginal xenonstrålkastare som var monterat och godkänt i Tyskland så stod det i de tyska reghandlingarna. Minsta modifiering av bilen måste skrivas in där.

Sök