3239
Sök

Cadillac CTS-V sedan

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
10 november 2011
känns lite som en reklam tråd för importalen.net ....

29 Inlägg
10 november 2011
Trådstartare
Nejdå, jag är bara jäkligt mallig över min bil.
Finns flera hundra olika företag som sysslar med samma sak. exclusive cars till exempel...

125 Inlägg
11 november 2011
Grattis till nya bilen även du inte riktigt verkar veta vad du köpt? Du hade dessutom tur med besiktningen men kanske bra att nya CTS-V faktisk har original monterad kompressor med tanke på framtida besiktningar. Släng upp lite bilder på din nya bil nu om det inte bara skall se ut som reklam?

Är man sugen på liknande bil kan man ju köpa denna. Är nog prutläge eftersom den legat ute länge och är alldeles för dyr enligt mig

http://www.blocket.se/ystad/Cadillac_CT … 15&w=3

125 Inlägg
11 november 2011
Fredde_Vette skrev:
Har den samma motor som ZR-1:an har?
Lite skeptisk till att de lägger sin bästa motor genom tiderna som är avsedd för corvette.
I en CTS. Kan tänka mig att det är en lillebror till den motorn.

http://www.cadillac.com/cts-v-series.html

Nej det är inte exakt samma motor men i princip:P

29 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
Ja, vill man ha en 05a med mindre motor är det väll ett bra köp. Jag fick en 07a med 6,0 liters motorn för 240, mer än 100 mindre än den där bilen. Men jag tror absolut den går att pruta rejält på!

Det var ju mest ett impulsköp och jag kan nog lite mer än du tror om min bil, men jag har haft tur med besiktningen!

Bilder kommer upp så småning om, vill inte ta bilder med mobilen. Väntar istället på ett bättre väder och kamera. Förhoppningsvis under helgen eller i början på nästa vecka!

125 Inlägg
11 november 2011
lelle-o skrev:
Ja, vill man ha en 05a med mindre motor är det väll ett bra köp. Jag fick en 07a med 6,0 liters motorn för 240, mer än 100 mindre än den där bilen. Men jag tror absolut den går att pruta rejält på!

Det var ju mest ett impulsköp och jag kan nog lite mer än du tror om min bil, men jag har haft tur med besiktningen!

Bilder kommer upp så småning om, vill inte ta bilder med mobilen. Väntar istället på ett bättre väder och kamera. Förhoppningsvis under helgen eller i början på nästa vecka!

Men varför då skriva i ditt första inlägg att det är samma motor som i ZR1 när du vet att det inte stämmer? Det sitter ju en LS2 med eftermonterad kompressor i din tydligen? 2007 fanns ju inte ens Corvette ZR1

CTS-V 2004-2005 = LS6 5,7 samma motor som Corvette C5 Z06 405hk
CTS-V 2006-2007 = LS2 6,0 samma motor som Corvette C6, GTO, trail blazer SS, Saab 9-7 aero mfl. 400hk
CTS-V 2008 = en nertrimmad LS9 6,2 med eaton kompressor i CTS-V 556hk i ZR1 647hk

Överens?

29 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
Vem bryr sig mest ägaren < forumkungen

Förlåt, jag är bara mallig över min bil och det ska man vara om man gillar bilar. Den nya kompressor matade versionen är ju i stor sätt samma motor. Fortfarande en Cadillac CTS-V, samma namn som min.

Gott folk, motorn som sitter i min bil är INTE samma som Zr1an. Vill ni veta årsmodeller och motoruppgraderingar, notera inlägget ovan.

Fortfarande är det en fruktansvärt snabb och rolig bil, tråden hadlade igentligen om om någon hade en likadan och ville byta lite tankar med mig. Har du det madick1? Isf har du hamnat fel, gå och rätta andra trådars felstavningar eller något.

För er som fortfarande är intresserade av att se bilen, så kommer foton komma up så snart jag får möjlighet!

Mvh!
Senast redigerat av lelle-o (11 november 2011)

125 Inlägg
11 november 2011
Va bra att du är nöjd med din nya bil tycker bara det är lite märkligt att skriva ett medvetet felaktigt inlägg på ett forum? Din LS2a blir ju ingen LS9a bara för att du har eftermarknads kompreesor monterad eller?

Jag har tyvärr ingen CTS-V även om den nya står högt uppe på min önskelista speciellt en wagon. Däremot har jag haft bilar med samma motor som i din bil om du kollar på min profil.

Skall bli kul att se korten på din bil.

29 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
Jag hade personligen köpt en Wagon om min ekonomi hade tillåtit, riktigt jävla grymma.
Ska låta dom sjunka i pris en ett tag, sen ska jag definitivt byta upp mig!

Vad äger du själv för bil? Pontiac ser jag på din bild.

125 Inlägg
11 november 2011
lelle-o skrev:
Jag hade personligen köpt en Wagon om min ekonomi hade tillåtit, riktigt jävla grymma.
Ska låta dom sjunka i pris en ett tag, sen ska jag definitivt byta upp mig!

Vad äger du själv för bil? Pontiac ser jag på din bild.

Japp en Wagon hade varit grym:cool:

Nej jag har inte kvar min GTO säljer tyvärr mina bilar lika ofta som jag byter underbyxor. Gå in på min profil där der du mina nuvarande samt gamla bilar

http://www.garaget.org/Madick1

Mvh

29 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
Mestadels 8or, saftigt! Bilar med stora motorer och rå styrka är roligare än trimmade jappsar i min mening!

29 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
Hej alla!

Nu har jag lagt upp bilder på min ögonsten. Har tyvärr inte haft tillgång till en bra kamera eller fint väder, så jag tog ett par bilder som säljaren skickade till mig när bilen stog i en kontainer.

Uppdaterar bilderna så fort jag kan!

Mvh

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
15 november 2011
Men ... du missade bild på hjärtat! Själen! (menar givetvis motorn).

Lust att byta min lincoln mot den? wink Haha!

Mycket snyggt!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

29 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
Det kommer det också!

Byter inte ens mot en ferrari!
Senast redigerat av lelle-o (15 november 2011)

125 Inlägg
16 november 2011
Vad är det för speciellt med det kjolpaketet som sitter på bilen ser ingen skillnad mot en original?

29 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
Den är sänkt, och har bredare och tjockare bumbers fram och bak.
Senast redigerat av lelle-o (16 november 2011)

125 Inlägg
16 november 2011
lelle-o skrev:
Den är sänkt, och har bredare och tjockare bumbers fram och bak.

Antar att du menar jämfört med en vanlig CTS då för din ser ju ut som alla andra CTS-V förutom att din har en skada fram eller:/

29 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
Ok, ska ställa upp 2 st CTS-V brevid varann och ta ett kort från sidan från varje båda bumpersena bak, så ska du få se. Dessutom är den bra mycket lägre.
Skadan fram åtgärdades av importalen innan jag köpte den.

125 Inlägg
16 november 2011
lelle-o skrev:
Ok, ska ställa upp 2 st CTS-V brevid varann och ta ett kort från sidan från varje båda bumpersena bak, så ska du få se. Dessutom är den bra mycket lägre.
Skadan fram åtgärdades av importalen innan jag köpte den.

Gött vil läven se hur det ser ut under huven:-)

125 Inlägg
3 juli 2012
Hur går det med bilen?

Sök