Evo turbo i en Lancer gti 1.8?

Nisse
10 november 2011 · 40 Inlägg

Tjabba!

Tänkte turbo ladda min Lancer 1.8 l

Men nu kommer frågan.

Istället för att göra ett eget turbogrenrör, kan man ta ett EVO 3 grenrör eller helt enkelt turbokit istället?

Tacksam för svar! smile

Volkswagen Golf MK5 GTI "Helge" (2006)
EVO-Klemme
10 november 2011 · 100 Inlägg

Hallå! har också tittat omkring angående detta och evo grenrör passar inte tyvärr.

Nisse
10 november 2011 · 40 Inlägg

Okej, men vet du om det finns och köpa pirat delar? smile

Volkswagen Golf MK5 GTI "Helge" (2006)
EVO-Klemme
10 november 2011 · 100 Inlägg

Finns grenrör på ebay men de kostar en hel del och är inte helt 100 om de passar, då de är till sohc motor och inte dohc. Så vågar man testa så smile

Nisse
10 november 2011 · 40 Inlägg

hmm.. ingen aning.. hur mkt får man ge för ett sånt på ungefär? smile

Volkswagen Golf MK5 GTI "Helge" (2006)
Nisse
10 november 2011 · 40 Inlägg

Har evo samma motorfäste som GTI? tänkte om man kunde hissa ner en EVO 2,3 motor i smile är det samma el? wink

Volkswagen Golf MK5 GTI "Helge" (2006)
EVO-Klemme
10 november 2011 · 100 Inlägg

Tror det är väldigt lika när det gäller el och fästen som det ser ut, växelådan ska också passa om man har nån adapter vad jag har läst mig till. Finns grenrör för ca 400dollar med frakten.

Kibil
10 november 2011 · 552 Inlägg

Kolla upp om det är samma grenrörspackning på bilarna, Sen så är ett komplett turbokit mycket bättre. För du har du förmodligen alla oljerör och diverse färdiga för monterning.

EvoTre Evo raggare
14 november 2011 · 386 Inlägg

Motor fästena ska vara likadana. Identisk ram på GTI:n som på Evo 1-3. Men som sagt, bättre och köpa sig en evo direkt. Bara massa krångel o mek med turbokonvertera wink

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang