3723
Sök

Fredriks BMW E34 DRIFTING PROJEKT!

675 Inlägg
8 januari 2012
#81
Siemens Deka 630cc @ 3bar kommer jag köra med och siktar på 400hk på hjulen (dock en liten 4:a och BF978) men de bör räcka till 400hjulisar på M50 på E85 smile Men jag hade satsat på iallafall 1000cc spridare så du har marginal smile


463 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
#82
Linkan_740 skrev:
Siemens Deka 630cc @ 3bar kommer jag köra med och siktar på 400hk på hjulen (dock en liten 4:a och BF978) men de bör räcka till 400hjulisar på M50 på E85 smile Men jag hade satsat på iallafall 1000cc spridare så du har marginal smile

jaa men hur hittar jag spridare som passar min, jag vet ju att den har toppmatade spridare men hög/låg ohm??smile tänkte köra HELT orörd m50b25Vanos med E85, sett på ppf en som kör med 470whp eller något sånt helt orörd med e85, skulle villa köra något liknande! smile


579 Inlägg
8 januari 2012
#83
Klart detta ska följas då man är sugen på det själv fast i en gammal volvo smile


675 Inlägg
8 januari 2012
#84
Freddriiik skrev:
Linkan_740 skrev:
Siemens Deka 630cc @ 3bar kommer jag köra med och siktar på 400hk på hjulen (dock en liten 4:a och BF978) men de bör räcka till 400hjulisar på M50 på E85 smile Men jag hade satsat på iallafall 1000cc spridare så du har marginal smile

jaa men hur hittar jag spridare som passar min, jag vet ju att den har toppmatade spridare men hög/låg ohm??smile tänkte köra HELT orörd m50b25Vanos med E85, sett på ppf en som kör med 470whp eller något sånt helt orörd med e85, skulle villa köra något liknande! smile

Lättaste är att söka på nummerna på spridare på google och se om du kan hitta nått om dom är högohmiga eller ej. Spridarna brukar vara bosch standard så de passar bolt-on smile Känner en som körde lite över 500whp med endast arp bultar och standard komp med e85, så 400whp är safe smile


463 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
#85
motorraZ skrev:
Klart detta ska följas då man är sugen på det själv fast i en gammal volvo smile

haha jaa det gör du rätt i wink tackar för att du följer!


463 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
#86
Linkan_740 skrev:
Freddriiik skrev:
Linkan_740 skrev:
Siemens Deka 630cc @ 3bar kommer jag köra med och siktar på 400hk på hjulen (dock en liten 4:a och BF978) men de bör räcka till 400hjulisar på M50 på E85 smile Men jag hade satsat på iallafall 1000cc spridare så du har marginal smile

jaa men hur hittar jag spridare som passar min, jag vet ju att den har toppmatade spridare men hög/låg ohm??smile tänkte köra HELT orörd m50b25Vanos med E85, sett på ppf en som kör med 470whp eller något sånt helt orörd med e85, skulle villa köra något liknande! smile

Lättaste är att söka på nummerna på spridare på google och se om du kan hitta nått om dom är högohmiga eller ej. Spridarna brukar vara bosch standard så de passar bolt-on smile Känner en som körde lite över 500whp med endast arp bultar och standard komp med e85, så 400whp är safe smile

okeej, men det är ju massa som har turbo konverterat m50 ingen som vet några spridare? sida? osv?smile fan va kung då! big_smile aa 400whp borde räcka och drifta med och det ska vara drift säkert, ska köpta en olje kylare oxå så hoppas den ska hålla tempen nere lite;)


Trötter
41 Inlägg
8 januari 2012
#87
Tror att om du går in på PPFs forum å frågar om spridare å sånt får du bäst svar

Riktigt nice bygge!

Mvh


463 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
#88
Cage skrev:
Tror att om du går in på PPFs forum å frågar om spridare å sånt får du bäst svar

Riktigt nice bygge!

Mvh

ja får ta och göra det! wink tack för tipset! tackar!


106 Inlägg
9 januari 2012
#89
hög ohm äre wink


463 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
#90
ralle man skrev:
hög ohm äre wink

haha tackar!wink men du vet du några runt 700cc upp till 1000cc som ligger på rimligt pris och passar 525 vanosen? big_smile


Ointresserad.
936 Inlägg
9 januari 2012
#91
Om du ska åka e85 så hade jag lagt mig nånstans runt 700cc.

Teabag appreciation club.

106 Inlägg
9 januari 2012
#92
kolla ppf wink men 1000cc för 400 hk är lite väl överdrivet tycker jag


463 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
#93
ralle man skrev:
kolla ppf wink men 1000cc för 400 hk är lite väl överdrivet tycker jag

haha jag bara sa något, vill helst ha 850cc, för såg en som kör o-öppnad med e85 soppa och lite små grejer bara, 407WHP;) så ska nog försöka fåtag i 850cc wink


106 Inlägg
10 januari 2012
#94
ja hoppas att d håller bara ;P iofs hjälper vanosen t med mycket


463 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
#95
ralle man skrev:
ja hoppas att d håller bara ;P iofs hjälper vanosen t med mycket

jaja de hoppas jag med! big_smile precis! big_smile


Bonntrimmare
620 Inlägg
10 januari 2012
#96
Freddriiik skrev:
D_Carlsson skrev:
Här är ett annat bra exempel jens motor helt o-öppnad M50B25v han körde på en grundmapp från civinco som gav 347whp i deras bänk

http://www1.garaget.org/gallery/images/8/7105/7105-861fff29a5fdb123a726297daf6e2c4d.jpg

någon som har ett recept på hans motor? vore kul att veta om han körde e85 eller inte oxå smile

328 stål grenrör ombyggda för turbo;), tror han hade en k27a, massa olika soppa pumpar pga att dom pajjade av att skummet i jaz fuelcellen löste upp sig av e85 det minsta var nog en 740 turbo pump ifrån biltema,
630cc spridare, Civinco plugandplay motorstyrning, kina ic och monster stor ppf dump. det var allt tror jag

Spridare och soppapumpar köper du billigast och snabbast på http://spridare.com jag skulle nog tro att ca 800cc är nog lämpligt med tanke på framtiden...

här är en projekt tråd med jenz bil http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop … mp;t=49147

MVH Daniel

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

463 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
#97
D_Carlsson skrev:
Freddriiik skrev:
D_Carlsson skrev:
Här är ett annat bra exempel jens motor helt o-öppnad M50B25v han körde på en grundmapp från civinco som gav 347whp i deras bänk

http://www1.garaget.org/gallery/images/8/7105/7105-861fff29a5fdb123a726297daf6e2c4d.jpg

någon som har ett recept på hans motor? vore kul att veta om han körde e85 eller inte oxå smile

328 stål grenrör ombyggda för turbo;), tror han hade en k27a, massa olika soppa pumpar pga att dom pajjade av att skummet i jaz fuelcellen löste upp sig av e85 det minsta var nog en 740 turbo pump ifrån biltema,
630cc spridare, Civinco plugandplay motorstyrning, kina ic och monster stor ppf dump. det var allt tror jag

Spridare och soppapumpar köper du billigast och snabbast på http://spridare.com jag skulle nog tro att ca 800cc är nog lämpligt med tanke på framtiden...

här är en projekt tråd med jenz bil http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop … mp;t=49147

MVH Daniel

TACK så himla mycket för infon äntligen!får bli 800cc då kanske! big_smile
men läste på hans ppf att han körde 850cc spridare(?!)
jag kör ju 255l/h in tank tror du den räcker? sen btr, felar bara större spridare på soppa biten...Kina ic modell stor, k27, kl racing grenrör, smt6, hks dump incomming. så vi kör ju ganska liknande ändå?! smile


Ointresserad.
936 Inlägg
11 januari 2012
#98
Skit samma om han åkte 850cc spridare, ska du åka drifting så föreslår jag att du bygger catchtank i skuffen, du vill inte att det ska suga luft när du ligger på ställ.

255 pumpen till att fylla catchen, sen en bosch 044 därifrån.

Teabag appreciation club.

Ointresserad.
936 Inlägg
11 januari 2012
#99
Alternativt en lågt placerad Deatchwerks in-tank.

Som f.ö finnes i PPF:s webshop.

Teabag appreciation club.

463 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
#100
Snitch skrev:
Alternativt en lågt placerad Deatchwerks in-tank.

Som f.ö finnes i PPF:s webshop.

tror du inte orginal räcker om man kör med mycket i tanken?smile



Sök