Jag har en Core 2 Duo E8500 3.16ghz som rullat i ca 4.6ghz i över 2 år utan problem. Maxade den på ca 5ghz på luft kylning fast extremt ostabilt.
Minnerna körs i 1400mhz från org ca 1000 och har egen kylning. Också fungerat i över 2 år.
Grafikkortet vet jag inte vad jag har för klock på men det är inte standard och fungerat i 2 år.
Temps är ungefär:
Cpu: Idle 33, Load 60
Grafikkort: Idle ca 40, Maxload ca 118c
Moderkortet blir också ganska stekhett men jag bryr mig inte. Fungerat i över 2 år utan en enda BSOD.
Telefonen ( Samsung Galaxy S ) Rullar i 1.3ghz vid spel osv, verkar fungera bra men den blir skapligt varm då kan man säga
Har man inte råd kan man inte köpa en Intel X cpu.. men att påstå att det inte är försvarbart att köpa en sån är rent bullshit.
Självklart går det att klocka upp vissa I7or till samma frekvens men faktum är att L3 cachen fortfarande är större på X modellen och att X cpuerna faktiskt också går att klocka, och nå fruktansvärt dessutom.
Behöver nu själv upgradera datorn och som vanligt kommer man på det i den sämst tänkbara tiden.
Amd 7970 vs Nvidia Gtx780... Ivy bridge runt hörnet...
En sak är dock säker, den här gången blir det all in. Bästa av allt och extra mycket av varje.