24 november 2011
Trådstartare
Tjena!
tänkte höra om det finns någon här på forumet som kan dela med sig lite tankar och tips
Jo det var så att jag införskaffade mig en vinterbil för 2 mån sen (bmw e34 525 -89) och den har gått hur bra som helst fram till idag.
startade bilen och började åka hem från jobbet lite senare än vanligt var lite extra köer inte överdrivet men lite gran, sitter och visslar och och dagdrömmer och kollar på temp mätaren och sen stod på rött. har aldrig gått upp innan så blev lite fundersam. stannade längst kanten och upp med huven, kokade över vid expansionskärlet och motorn var väldigt varm, stannade där ett tag och sen åkte jag (ca 1 km)
har tröttnat mycket på att skruva och felsöka med gammalt skit, så hade lite funderingar på vad det kan vara men hoppas att någon här skulle kunna tipsa om något,
ingen vatten slang eller div har lossnat, har gått hur bra som helst fram till idag. termostat, kylare, vatten pump bytt i juni.
antingen är nått utav det paj men tycker att det verkar lite konstigt eftersom det är så pass nytt, funderar också lite om topplockspackningen har gjort sitt?
tacksam för tips och förslag.
mvh Robin