3119
Sök

Montera laddtrycksmätare på 940 ltt

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
28 november 2011
#21
TobiasAndersen skrev:
Hoppas det inte låg sarkasm där smile

Ja det gör jag, vet att jag borde lägga pengar på en riktig, men just nu funkar det bra tycker jag...

Duger med en fulltrycks wg om du ska ladda 0.5-0.6. dom kostar inte många kronor tongue

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

121 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
#22
tror det blir ladda 0.8 nånstans om det blir chip tongue därför jag inte vill köpa nått som inte går att ändra på tongue

Ta en sväng förbi mitt 855-projekt och säg vad du tycker HÄR!

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
28 november 2011
#23
du tänker så du, hade wg som bara låg som du kunde fått gratis. Men synd att ja kasta den sad

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

121 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
#24
ah den hade jag fan kunna tagit sad

Ta en sväng förbi mitt 855-projekt och säg vad du tycker HÄR!

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
28 november 2011
#25
Då hade du laddat 0.55 om ja inte minns fel. utan t-kors oxå wink

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

664 Inlägg
30 november 2011
#26
Laddar 0,95 med ltt wg, funkar fin fint smile

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
30 november 2011
#27
Går att ladda mer om man vill. Men t-kors suger ********* tycker jag. Skenladdar och har sig. så ska man ladda runt 0.5-0.6 kan man köra FTT wg så slipper man t- kors tongue

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

121 Inlägg
1 december 2011
Trådstartare
#28
Om jag pillar på ett till t-kors vad ligger laddet på då? vill att den ska gå så bra som möjligt utan att behöva oroa mig för motorhaveri

Ta en sväng förbi mitt 855-projekt och säg vad du tycker HÄR!

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
1 december 2011
#29
TobiasAndersen skrev:
Om jag pillar på ett till t-kors vad ligger laddet på då? vill att den ska gå så bra som möjligt utan att behöva oroa mig för motorhaveri

så fort du kör med t-kors borde du vara orolig. Hur har du gjort nu?.. ett k-kors med en slang eller? är slangen strypt på nått sätt?

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

Forummoderator
26 342 Inlägg
1 december 2011
#30
TobiasAndersen skrev:
Om jag pillar på ett till t-kors vad ligger laddet på då? vill att den ska gå så bra som möjligt utan att behöva oroa mig för motorhaveri

Läste du förra inlägget?

Men t-kors suger ********* tycker jag. Skenladdar och har sig. så ska man ladda runt 0.5-0.6 kan man köra FTT wg så slipper man t- kors

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 168 Inlägg
1 december 2011
#31
TobiasAndersen skrev:
Om jag pillar på ett till t-kors vad ligger laddet på då? vill att den ska gå så bra som möjligt utan att behöva oroa mig för motorhaveri

Asså, lite såhära är det. ett tkors finns i olika storlekar, innediameter i hålet osv.
Ett enkelt knep, borra upp ditt t kors så det blir hyffsat stort (lite egen känsla för detta) så trycker du på t korset på WG slangen, sen tar du en lång slang på den 3dje nippeln. sen testkör du. vill du ha mer ladd? klipp av slangen lite då. kör-klipp tills du är nöjd.
Sen är det en 940 grabbar, vi snackar inte 100 000:- bilar.


Forummoderator
26 342 Inlägg
1 december 2011
#32
jimmzzan skrev:
TobiasAndersen skrev:
Om jag pillar på ett till t-kors vad ligger laddet på då? vill att den ska gå så bra som möjligt utan att behöva oroa mig för motorhaveri

Asså, lite såhära är det. ett tkors finns i olika storlekar, innediameter i hålet osv.
Ett enkelt knep, borra upp ditt t kors så det blir hyffsat stort (lite egen känsla för detta) så trycker du på t korset på WG slangen, sen tar du en lång slang på den 3dje nippeln. sen testkör du. vill du ha mer ladd? klipp av slangen lite då. kör-klipp tills du är nöjd.
Sen är det en 940 grabbar, vi snackar inte 100 000:- bilar.

Sen finns det dem som ser ett värde i bilen oavsett om det är en Volvo eller BMW, "grabben"..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 168 Inlägg
1 december 2011
#33
AirOne skrev:
jimmzzan skrev:
TobiasAndersen skrev:
Om jag pillar på ett till t-kors vad ligger laddet på då? vill att den ska gå så bra som möjligt utan att behöva oroa mig för motorhaveri

Asså, lite såhära är det. ett tkors finns i olika storlekar, innediameter i hålet osv.
Ett enkelt knep, borra upp ditt t kors så det blir hyffsat stort (lite egen känsla för detta) så trycker du på t korset på WG slangen, sen tar du en lång slang på den 3dje nippeln. sen testkör du. vill du ha mer ladd? klipp av slangen lite då. kör-klipp tills du är nöjd.
Sen är det en 940 grabbar, vi snackar inte 100 000:- bilar.

Sen finns det dem som ser ett värde i bilen oavsett om det är en Volvo eller BMW, "grabben"..

Menar mer att reservdelarna (block turbo diversse motordelar) får man nästan kasta efter folk.
På facebook köp/sälj så slänger dom ju iväg motorblock komplett utan turbo och generator osv för 5-1000kr ju.
Det är inga dyra bilar, tycker ett t kors med lite inställningar så man får önskat ladd funkar bra på en 940 med så simpel motorstyrning osv.


Forummoderator
26 342 Inlägg
1 december 2011
#34
jimmzzan skrev:
AirOne skrev:
jimmzzan skrev:

Asså, lite såhära är det. ett tkors finns i olika storlekar, innediameter i hålet osv.
Ett enkelt knep, borra upp ditt t kors så det blir hyffsat stort (lite egen känsla för detta) så trycker du på t korset på WG slangen, sen tar du en lång slang på den 3dje nippeln. sen testkör du. vill du ha mer ladd? klipp av slangen lite då. kör-klipp tills du är nöjd.
Sen är det en 940 grabbar, vi snackar inte 100 000:- bilar.

Sen finns det dem som ser ett värde i bilen oavsett om det är en Volvo eller BMW, "grabben"..

Menar mer att reservdelarna (block turbo diversse motordelar) får man nästan kasta efter folk.
På facebook köp/sälj så slänger dom ju iväg motorblock komplett utan turbo och generator osv för 5-1000kr ju.
Det är inga dyra bilar, tycker ett t kors med lite inställningar så man får önskat ladd funkar bra på en 940 med så simpel motorstyrning osv.

Beror på i vilket läge/liv man lever i.
Förstår dock vad du menar, så här i efterhand när du skrev det sistnämnda.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

72 Inlägg
26 februari 2012
#35
ist för t-kors finns en annan budgetlösning som jag fattat som ska va bättre. på wg locket (vet ej exakt för inte gjort själv än) kan man sätta brickor alt muttrar imellan för då får man högre laddtryck. smile kostar ju inte många kronor då wink

1 146 Inlägg
26 februari 2012
#36
när jag körde med t-kors så laddade jag runt 0,7 bar utan den skulle börja spika med original  ltt wg
men ska byta till FTT wg och slippa köra t-kors...


1 168 Inlägg
26 februari 2012
#37
rangen91 skrev:
ist för t-kors finns en annan budgetlösning som jag fattat som ska va bättre. på wg locket (vet ej exakt för inte gjort själv än) kan man sätta brickor alt muttrar imellan för då får man högre laddtryck. smile kostar ju inte många kronor då wink

Ja det är en "smart" lösning om man stenvägrar en ny wastgate! smile
Du skruvar loss wastgaten, och sätter dit 1-3brickor imellan wastegaten och turbon i bulthålen. dvs du spacerar ut wastegaten!


72 Inlägg
26 februari 2012
#38
jimmzzan skrev:
rangen91 skrev:
ist för t-kors finns en annan budgetlösning som jag fattat som ska va bättre. på wg locket (vet ej exakt för inte gjort själv än) kan man sätta brickor alt muttrar imellan för då får man högre laddtryck. smile kostar ju inte många kronor då wink

Ja det är en "smart" lösning om man stenvägrar en ny wastgate! smile
Du skruvar loss wastgaten, och sätter dit 1-3brickor imellan wastegaten och turbon i bulthålen. dvs du spacerar ut wastegaten!

precis smile ja köpa ny är ju alltid bättre men tror iaf att det är bättre än t-kors om man nu ska göra budget tongue
hur blir det om man skaffar annan wg med hur tidigt laddet kommer. ltt har ju tidigare ladd och det är ju riktigt bra  smile


Sök