2556
Sök

Julhandla, hur mycket pengar kommer du göra slut på iår?

2 415 Inlägg
1 december 2011
Trådstartare
Transam1973 skrev:
Närmare 10000 får man anta. Önskar jag kunde sagt 500-1000 egentligen. smile Dottern ska ha en minicross som vi bygger stödhjul på,tjejen för kanske nån tusing.Därefter resterande släkt m.m.

fy skam. låter som en rolig jul hos dig!

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

220 Inlägg
1 december 2011
Tryck_o_pys skrev:
Transam1973 skrev:
Närmare 10000 får man anta. Önskar jag kunde sagt 500-1000 egentligen. smile Dottern ska ha en minicross som vi bygger stödhjul på,tjejen för kanske nån tusing.Därefter resterande släkt m.m.

Haha nej :p Någon måste ju ta de tråkiga bitarna som räkningar/utgifterna hemma hmm Vrf blir det alltid killen?
Senast redigerat av Transam1973 (1 december 2011)

Uppskattar mopar med men vill kunna svänga så stannar hos GM ;)

2 415 Inlägg
1 december 2011
Trådstartare
Transam1973 skrev:
Tryck_o_pys skrev:
Transam1973 skrev:

Haha nej :p Någon måste ju ta de tråkiga bitarna som räkningar/utgifterna hemma hmm Vrf blir det alltid killen?

jag tänkte mer för den som får alla saker smile personerna måste bli glada iallafall smile
varför det är just killen vet jag inte. har varit så i alla år

Vw trimmare
2 995 Inlägg
1 december 2011
Transam1973 skrev:
Dottern ska ha en minicross som vi bygger stödhjul på

Ska köpa samma åt min styvdotter i smyg nästa år fick nedslag av kärringen dock big_smile

220 Inlägg
1 december 2011
Tryck_o_pys skrev:
Transam1973 skrev:
Tryck_o_pys skrev:

jag tänkte mer för den som får alla saker smile personerna måste bli glada iallafall smile
varför det är just killen vet jag inte. har varit så i alla år

Haha det är ju dottern som blir den med dyrast julklapp,fast hon är så liten ännu.Egentligen behövs den inte ens ännu eftersom hon är så liten men lika bra att göra klart med en egen minicross nu. Det som krokigt ska bli måste böjas i tid big_smile Hade kunnat tänka mig byta i några år istället å vara fixaren av utgifter,däremot hade jag nog inte placerat pengarna i dyra fotosessioner,fransförlängning osv utan i bilar big_smile

220 Inlägg
1 december 2011
MeloveGolf skrev:
Transam1973 skrev:

Ska köpa samma åt min styvdotter i smyg nästa år fick nedslag av kärringen dock big_smile

Haha det va la lite gnälligt även hemma hos oss med fast jag drar in slantarna så struntar i protesterna om att låta hon få minicross senare i livet smile Lilltjejen behöver ju också ha leksaker tongue

Vw trimmare
2 995 Inlägg
1 december 2011
Transam1973 skrev:
MeloveGolf skrev:
Transam1973 skrev:

Haha det va la lite gnälligt även hemma hos oss med fast jag drar in slantarna så struntar i protesterna om att låta hon få minicross senare i livet smile Lilltjejen behöver ju också ha leksaker tongue

Inge ekonomiskt gnäll hos mig mer bara att hon är rädd att hon ska slå sig tongue

2 415 Inlägg
1 december 2011
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
Transam1973 skrev:

visst är det så att "kärringen" styr o ställer allt tongue

220 Inlägg
1 december 2011
MeloveGolf skrev:
Transam1973 skrev:
MeloveGolf skrev:

Inge ekonomiskt gnäll hos mig mer bara att hon är rädd att hon ska slå sig tongue

Lite sånt var det också men min flickvän kör fyrhjuling (SMC 503) själv så det va mera gnäll om att inte hon behöver nån förräns hon är 4-5 haha:)

2 415 Inlägg
1 december 2011
Trådstartare
hur gamla är era barn?

220 Inlägg
1 december 2011
Tryck_o_pys skrev:
hur gamla är era barn?

Min är faktiskt inte ens året gammal,provkörning med cross med stödhjul gör man vid 10 månader-1 år smile

220 Inlägg
1 december 2011
Tryck_o_pys skrev:
MeloveGolf skrev:
Transam1973 skrev:

visst är det så att "kärringen" styr o ställer allt tongue

Det är inte aktuellt hos mig med att styra o ställa. tongue

6 649 Inlägg
1 december 2011
Som vanligt; Bestämmer ett rikt pris och överstiger de!

De/Dem

Vw trimmare
2 995 Inlägg
1 december 2011
Transam1973 skrev:
Tryck_o_pys skrev:
hur gamla är era barn?

Min är faktiskt inte ens året gammal,provkörning med cross med stödhjul gör man vid 10 månader-1 år smile

OJ! ingen 50cc hopaps jag? wink Jag har redan massa motorcycklar och hon har fått prova gasa och styra lite fast hon är bara 3 och är faktiskt lite rädd för att släppa lös henne på 50cc men hon kommer nog lära sig snabbt hon är ju superkär i sin cykel och tjatar om en minicross hela dagarna.

1 570 Inlägg
1 december 2011
Dryga tusenlappen. Har förmånen att jobba med ett känt hörlursmärke så alla släktingar får fina hörlurar i julklapp smile

12 086 Inlägg
1 december 2011
MeloveGolf skrev:
JapMax skrev:
Att ge bort presenter handlar inte bara om att få något värt en viss summa.. för få uppskattar värdet i att ge och ta och då blir det som du beskriver.

Med handen på hjärtat är det så? Om jag ger dig ett par raggsockor som jag snodde av nerpissad uteliggare på t-banan medans du ger mig en ny plasma tv så uppskattar du ändå min present? Jag menar jag tnkte ju att du ville ha varma fossingar?

Nej människan är girig och julen är alla tider ***-mätar kalas...

Vad är tanken med att ge bort nerpissade raggsockor? tongue Har man ingen känsla för ungefär vilket värde man ska köpa julklappar för så får man väl fråga sina julklappsbytarkompisar vart man ska lägga sig.
Jag har aldrig haft det problemet.

Jag gav min mor en gräsklippare jag lagt ner 4000kr på och säkert 30h arbetstid på, själv fick jag antagligen en byxa eller tröjja värd 1000kr, inte började jag lipa för det.

Människan är säkert av naturen girig, men köper man presenter till bekanta och släkt antar jag att girigheten lagts åt sidan. Eller sitter du och räknar så du ska få ner än du ger? Låter tragiskt isf, eller just det du köper inga julklappar alls det, är ju ett säkert kort smile

Jag är i vanliga fall rätt kritisk av mig och drar mig inte för att härja runt.
Men när det kommer till vänner och släkt har ödmjukheten ingen gräns.
Senast redigerat av JapMax (1 december 2011)

220 Inlägg
1 december 2011
MeloveGolf skrev:
Transam1973 skrev:
Tryck_o_pys skrev:
hur gamla är era barn?

OJ! ingen 50cc hopaps jag? wink Jag har redan massa motorcycklar och hon har fått prova gasa och styra lite fast hon är bara 3 och är faktiskt lite rädd för att släppa lös henne på 50cc men hon kommer nog lära sig snabbt hon är ju superkär i sin cykel och tjatar om en minicross hela dagarna.

Jo smile Ingen fara med stödhjul. big_smile

Vw trimmare
2 995 Inlägg
1 december 2011
JapMax skrev:
Eller sitter du och räknar så du ska få ner än du ger? Låter tragiskt isf, )

lika tragiskt som att ge sin mamma en gräsklippare i december...

Vw trimmare
2 995 Inlägg
1 december 2011
Transam1973 skrev:

Du får filma detta vill man ju se! big_smile

220 Inlägg
2 december 2011
MeloveGolf skrev:
Transam1973 skrev:

Du får filma detta vill man ju se! big_smile

Haha jepps smile Däremot blir det nog inget provkörande förräns nästa år. Ville ju helst köpt en vit rosa ( vit/magenta) PW50 åt tösen men dom är bara tillgängliga i äldre årgångar.Får se ifall man finner nån i riktigt bra skick,annars får det nog bli nån annan färg tyvärr.

Sök