4267
Sök

Akut hjälp! Sitter fast 80mil hemifrån i Lövånger!

Har alltid rätt!
689 Inlägg
8 december 2011
Trådstartare
Åkt 80mil i sträck ifrån Vingåker upp te Lövånger för att fixa en sak.  4 mil ifrån målet så torskar bilen ihop...

Bilen är en Vw golf variant runt -97

Jag tror att bensinpumpen e död.. Låter man den stå ett tag och sedan startar så hoppar den igång snabbt men sen dör. Testar man tätare så startar den inte alls..

Nån som har en pump liggandes lr har en snorbillig bil???

Bara ringa lr sms:a  om ni känner det lilla aning om hjälp lr liknande:)

0737266822

Mvh Erik

Livet är ett helvete, du är bjuden!

KHRacing
8 december 2011
vet du om det är en dränkt pump eller sugpump ? nästan vad som helst i pumpväg funkar faktiskt att montera tillfälligt så länge som maninge vrålgasar. om du alltså inte får fatt i rätt pump)
vilken verkstad som helst borde ju ha en pump liggandes tycker jag !

3 235 Inlägg
9 december 2011
Kan ibland hjälpa att slå lite på pumpen, antingen på locket under baksätet, eller på själva tanken underifrån, då kan den hoppa igång och gå en lten stund till.

695 Inlägg
9 december 2011
pampers138 skrev:
Åkt 80mil i sträck ifrån Vingåker upp te Lövånger för att fixa en sak.  4 mil ifrån målet så torskar bilen ihop...

Bilen är en Vw golf variant runt -97

Jag tror att bensinpumpen e död.. Låter man den stå ett tag och sedan startar så hoppar den igång snabbt men sen dör. Testar man tätare så startar den inte alls..

Nån som har en pump liggandes lr har en snorbillig bil???

Bara ringa lr sms:a  om ni känner det lilla aning om hjälp lr liknande:)

0737266822

Mvh Erik

Kan juh bara bränslepumpsrelät, om de är pumpen kan du prova med att sparka utav helvete underifrån på tanken medans någon annan kirrar på startnyckeln, hjälpte mig på min volvo 850,.... Fast dog bilen under körning blir de nog lite jobbigare än så.

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

Har alltid rätt!
689 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
Nu e man hemma igen...

Var som jag trodde.. Pumpen..  Orkade verkligen inte ligga o mecka så blev bärgning till Skellefteå och sedan in på vw som fixade hela klabbet och vi fick låna en bil under tiden.

bytte pump o armatur INTE BILLIGT!

Livet är ett helvete, du är bjuden!

Sök