3027
Sök

Batteriet i bagaget?

1 433 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
#1
hej hej jag undrar om det bara är att sätta bak det eller om det är farlig och ger ifrån sig typ syra som förstör luften i bilen? är en golf och det är ett vandligt biltema batteri!


Konstruktör
1 053 Inlägg
11 december 2011
#2
Ledsen, men måste bara "HAHA" .


Och som svar på din fråga. Sätt det där bak du.
Tänk bara på att det måste sitta fast ordentligt smile


Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
11 december 2011
#3
Hade de bak på 960in.. Inga problem, bara flytta smile

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

Handledare
1 481 Inlägg
11 december 2011
#4
De flesta BMW har batteriet placerat bak, även ett antal Volvomodeller. Akta dig för magnetfältet bara från batterikabeln.......


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
11 december 2011
#5
Vissa Audi 100/200 och V8 (även ett par lyxigare BMW?) har batteriet under baksätet smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

1 433 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
#6
tack för svaren anledningen till att jag frågade var att någon en gång sa till mig att det kunde oxidera och typ andas giftig gas tongue


8 Inlägg
11 december 2011
#7
jag har två där bak ett för ljudet och ett för start av bil wink så länge dom sitter fast så är det inga problem wink


21 761 Inlägg
11 december 2011
#8
SylvesterStallone skrev:
tack för svaren anledningen till att jag frågade var att någon en gång sa till mig att det kunde oxidera och typ andas giftig gas tongue
Det är en fördel om batteriet är av "icke skruvkorkstyp", dvs som de flesta modernare batterier i dag. Det bör vara någorlunda "inbyggt" och att monteringsutrymmet gärna har någon form av avluftningsslang.

Många av dagens batterier saknar skruvkorkar och har "labyrintlock", vilket innebär att eventuell syra från batteriet inte ska läcka ut vid "normala" lutningar/vibrationer. Batterierna ska heller inte avge en massa gas under "normala" förhållanden, dvs vid vanlig laddspänning (14-14,4 V). smile

695 Inlägg
11 december 2011
#9
SylvesterStallone skrev:
tack för svaren anledningen till att jag frågade var att någon en gång sa till mig att det kunde oxidera och typ andas giftig gas tongue
Glöm dock inte att säkra av rätt och dra en tillräckligt fet kabel..

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance


Sök