Nedanför har vi vevaxeln, samma där helt original som satt i blocket jag bygger på!
Har nu utfört första bearbetningen vilket är balansering på hela "Vevpartiet" Det Peter nu har gjort är att balansera veven i olika steg för bästa resultat som ni ser nedanför:
Vevaxel
Vevaxel + Svänghjul
Vevaxel + Svänghjul + Ståldrev och Aluremhjul
Vevaxel + Svängjhul + Ståldrev och Aluremhjul + Tryckplatta
Har nu fått en 110% balansering, tryckplatta ska ALLTID balanseras sist då det är den enda "Utbytes" delen på vevpartiet! Vid nyinköp av tryckplatta kan den balanseras separat om man gör i denna ordningen utan att påvärka tidigare balansering av veven

OBS!!! 2 bearbetningar behöver göras på vevpartiets DELAR innan man balanserar för att det ska bli bra, det skriver jag om nedanför under dom delarna det gäller ( Se bilder nedanför )
![https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-c8133529eb7ff334d21226d8575e7792.jpg]()
Ber om ursäkt för dålig bild, men här är nu den första delen som måste bearbetas innan den är med i balanserings proccesen!
När ni köper detta ståldrev så sitter det ingen styrning för remhjulet, det som gjorts nu är att borra ett litet hål i drevet och sedan slagit i ett stift ( Se bilden nedanför ) Ståldrev är ett måste till dessa trim byggen, på original drevet går oftast kilen av och om då remmen kuggar är det kört på en 16v topp

![https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-a1be30442aeb1ad4c656bcacf20542e6.jpg]()
Styrningen
![https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-43bb22e9f89e352b0ce6b2dda00b5e50.jpg]()
Aluremhjul
![https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-621c07ddd912c8d583444ef8934f5aad.jpg]()