2167
Sök

Bmw 318i varvstopp 4500 varv!

6 Inlägg
15 december 2011
Trådstartare
Tjenare, har en bmw 318i som inte varvar ut helt. Jag har vart runt och kikat och frågat men ingen har gett mig direkt svar. Det dom har sagt är att det kan vara fel på är Lmm, motorn, bränslepump, oljefiltret och kamaxel.

Bytte bränslepump, oljefiltret och provade även att dra ur kabeln från lmm men samma fel kvarstår. Orkar inte åka runt och fråga folk mer nu, så tänkte att jag gör en tråd här istället. Den har även ett " tickande " ljud men det borde vara ventilerna.

(mer om varvningen) När jag står still varvar den fullt ut, när jag däremot kör bilen och kommer upp till 4500 varv blir det som ett varvstopp. Som att inte bilen orkar mer, kör man för länge på det varvstoppet och sedan ska växla så går bilen inte hackigt men verkar slö (ger inte max effekt och kommer inte över varvtalet). Sen slutar problemet och den "rycker" iväg tills den kommer till 4500 varv igen. Max fart 140 km/h sen är den uppe i för mycket varv och "stoppet" kommer återigen.

Årsmodell 93

Tacksam för svar!

155 Inlägg
15 december 2011
Cjmm skrev:
Tjenare, har en bmw 318i som inte varvar ut helt. Jag har vart runt och kikat och frågat men ingen har gett mig direkt svar. Det dom har sagt är att det kan vara fel på är Lmm, motorn, bränslepump, oljefiltret och kamaxel.

Bytte bränslepump, oljefiltret och provade även att dra ur kabeln från lmm men samma fel kvarstår. Orkar inte åka runt och fråga folk mer nu, så tänkte att jag gör en tråd här istället. Den har även ett " tickande " ljud men det borde vara ventilerna.

(mer om varvningen) När jag står still varvar den fullt ut, när jag däremot kör bilen och kommer upp till 4500 varv blir det som ett varvstopp. Som att inte bilen orkar mer, kör man för länge på det varvstoppet och sedan ska växla så går bilen inte hackigt men verkar slö (ger inte max effekt och kommer inte över varvtalet). Sen slutar problemet och den "rycker" iväg tills den kommer till 4500 varv igen. Max fart 140 km/h sen är den uppe i för mycket varv och "stoppet" kommer återigen.

Årsmodell 93

Tacksam för svar!

Hej
Hade samma fel på min 318i E30 fast den gick bara i max 120km/h.
Vipparmsbryggan ock kammen var sliten sas det till mig av en proffs Bmw verkstad. Skulle kosta 7000kr att fixa det. Jag sålde bilen istället.

Mein Auto ist nicht wie Ihr Auto, Ihr Auto ist ein Leichenwagen!

6 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
Okejokej, Det kan inte vara smuts i katalylatorn? Kammen tror jag behövs bytas, men har en verkstad i skolan som fixar allt billigt. Då behöver jag bara köpa delar till bilen. Vet du någon bra sida där man kan hitta bra men billigare delar till bmw?

Tack för svar!

Hjultomte
1 500 Inlägg
14 januari 2012
Så hade jag på min e30 med big_smile Dock orkade jag inte kolla vad det var utan insåg fakta att den bilen var skit smile (Obs säger inte att din är det men min var)

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

82 Inlägg
14 januari 2012
Sätter en tunna skit på att kamaxlen är kass, om den tickar. Hade en e30 318 som gjorde precis likadant. Inte billigt..

6 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
Okej, dyrt har jag insett att det är. Men min syster vill ha kvar bilen och bad mig gå till en verkstad (pengar spelar ingen roll typ). Men funkar en felsökning på bilen? så man vet "exakt" vad det är för fel. För jag tror att motorn är totalt kass...

10 Inlägg
26 maj 2013
Hittade du felet ?

Sök