Nu har jag testat och kopla bort det senaste steget och då försvan klick ljudet men om singnal jorden är sönder i stereon blir det på alla låg nivå utgångar ?
Nu har jag mätt mellan kaross och -på batteriet och fick 0.8 ohm är det bra eller ???
Om mätaren mäter rätt så är det resultatet riktigt dåligt, resistansen ska helt enkekt vara 0 Ohm. En sån där resistansmätning ger inte ett rättvisande resultat enligt mig, man ska istället mäta vilken spänning det är när steget belastas (dvs är igång och musik spelas på hyfsat hög volym).
Nu har jag testat och kopla bort det senaste steget och då försvan klick ljudet men om singnal jorden är sönder i stereon blir det på alla låg nivå utgångar ?
testa och gör det som vi rekomenderade dig i början av denna tråd..
Du tror då inte det kan vara fel på din kabel som du har mellan stereon och steget? alltså din lågnivåkabel..Annars verkar det som att steget i sig kanske kan vara trasigt?
NU har jag testat med en annan stereo men det klicka fortfarande. Men jag testade att lägga lågnivå kabeln på sätet och då klicka de inte kan de va så enkelt att den blir störd av + kablarna??