2681
Sök

Tjuvstarta bmw 528i -96 möjligt?

Tidsoptimistisk påkämpare
126 Inlägg
22 december 2011
Trådstartare
Webrex:
Vi har testat i både P och N, tyvärr samma resultat för båda lägen.
Stort tack för ditt svar. Vi skall genast testa detta, och svar kommer under kvällen!

Om det nu skulle vara immobilizern som är boven i dramat, går det att koppla ur denna för att slippa större kirurgiska ingrepp på bilen?

Än en gång, tack allihop för att vi får ta del utav er dyrbara tid, uppskattas!
//Filip

866 Inlägg
22 december 2011
Nej det går inte att gå förbi den utan att ändra mjukvaran i boxen.  immobilizern är ett stöld skydd som har satt stopp på BMW bil stölder om man inte har nyckel. Det är bra! ;-)Tror inte att det är den. Då startmotorn skulle gå runt och motorn skulle starta 2-3 sek och sen stanna. Nästan säkert på att det ligger i manöverströmmen till startmotorn eller solonoiden  på startmotorn. gör som Webrex skrev gå direkt med ström på startmotorns styrstöm
Senast redigerat av tekniknissen1 (22 december 2011)

Tidsoptimistisk påkämpare
126 Inlägg
23 december 2011
Trådstartare
Hej igen!

Om jag förstår det rätt så menar du på att immobilizern får motorn att starta några sek och sen dö. Då är det nog inte den som är problemet, instämmer.

Jag fick tyvärr inte tid att försöka mig på en Webrex-försök idag, så jag återkommer så snart jag testat

Stort tack för svaret
//Filip

379 Inlägg
29 december 2011
Nu när jag tänker efter har jag vart med om att själva start"vredet" på tändningen varit paj på en E34 M5a.
Är en gulsvart kabel om inte minnet sviket, som man duttar lite ström på så startar dom ändå.

Sök