2796
Sök

Volvo V70 2.5t LMM?

Falgfixaren.se
647 Inlägg
23 december 2011
Trådstartare
Tjenare!
Har köpt en V70 2.5t -98 där motorlampan lyser. Killen jag köpte den av sa att den brukar
lysa och har gjort det senaste åren men man märker ingen skillnad på hur bilen går. Men när jag nollat
batteriet och koden är borta så går den ojämt och dåligt som fan på tomgång. Hoppar upp och ner mellan 100-900 varv
och sen bara dör den. Men när den satt felkod så går bilen bra igen. Den ryker lite, och tomgången ligger på 1100 istället för
8-900. Felkoderna säger följande:
- Luftmassemätare
- Luftpump
- Lambda sensor

Nu är frågan, var börja man och felsöka ? Kan man kolla om LMM är hel eller de är bara och köpa en ny eller bättre
begagnad ? Har försökt hitta beg till min bil men de verkar svårt.  Den LMM jag har heter - 0280217107
De har kommit en som heter 8 på slutet. Frågan är om den kanske passar ?

Kom gärna med tips

mvh

Följ min Projekttråd HÄR!
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay

58 Inlägg
23 december 2011
Prova att dra ur LMM;en. Är den trasig ska du INTE märka nån skillnad.

Att den går bättre när lampan börjar lysa lät skumt. Överlåter det till någon som kan sånt bättre... smile

Volvo V40 2.0T, - 00

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
23 december 2011
Att den går illa är för att boxarna inte har några värden då du kopplar bort batteriet, men den går bättre efter en stund.

Troligen går den i nått nödprogram,därav går den bättre då den vet var som är fel.
Men gör som ovanstående säger dra ur lmm kontakten med bilen igång och händer inget så är lmm trasig.

2slow

Hemmapul AB
195 Inlägg
23 december 2011
tror du inte man kan få fram ett mer exakt svar genom att felsöka den med data? har sån på jobb som jag kan låna hem smile

Jag Gasar Tills Det Rasar!!!

Sök