Hejsan! Skall köpa en bättre begagnad bil snart . Vill ha en bil med turbo med bra trimningsmöjligheter och fin styling. Söker en bil runt 100-180000:-. Det skall inte vara någon megasportbil för 2 person den skall fungera som en "vanlig" bil köra med familjen osv fast ändå vara väldigt rolig att köra och det skall ej vara kombi!
nja, för den prislappen så får du ju en fin A4 sedan, quattro = brutal väghållning. sedan finns det ju hur mycket trim, styling och andra eftermarknadsgrejor som helst till dem...
Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Jag skulle ta en Leon 1.8t med 4 wd eller en A3 el A4 1.8ts med Quattro. Men eftersom A3an är lättare så är det mer drag i den. Skulle också rekomendera Golf gti 1.8t. Även Skoda octavia RS Dom bilarna är lätta att trimma och man får ut mycket utav dom. Dom motorerna tål mycket stryk.
A3 1.8ts quattro 180 hk konstant fyrhjulsdrift A4 1.8ts quattro 180 hk konstant fyrhjulsdrift men lite tyngre bil. Skoda Octavia RS 180 hk Golf gti 1.8t upp till 03 an är det 150 hk 03an och uppåt är det 180 hk då menar jag golf 4:an Seat Leon 1.8 20vt 4wd är 180hk och konstant fyrhjulsdrift.
Har kollat lite på Volvo S60 T5 00-02,Audi S4 99-00 och Volvo S40 00-> vad tycker ni är bra/dåligt på dom som jag har kollat på? Jag vill inte ha någon evo subaru impreza etc bilan skall kunna köras längre sträckor utan att jag får gå på massage i två år