Volvo 850 T5, helrenoveras och rustas inför sommaren. fortsättning från förra året.

JBPictures
11 mars 2012 · 930 Inlägg

Kul att se att det börjar bli ihop plockat:) använde du den sandwich plattan ifrån biltema eller? vill göra detsamma men vart osäker på om den skulle fått plats samt att filtret kommer för långt ner, jag vet inte hur tycker du att det ser ut du som kan se det irl? smile
Sen hur gör du sen med oljetrycket? kör du det på den plattan eller kör du vid originalet? smile

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643
Andersson_T5 Snickare
12 mars 2012 · 407 Inlägg

Jimpstyle skrev:
Kul att se att det börjar bli ihop plockat:) använde du den sandwich plattan ifrån biltema eller? vill göra detsamma men vart osäker på om den skulle fått plats samt att filtret kommer för långt ner, jag vet inte hur tycker du att det ser ut du som kan se det irl? smile
Sen hur gör du sen med oljetrycket? kör du det på den plattan eller kör du vid originalet? smile

Ja det blir fint:) jo den använde jag den kommer att sticka ner en bit men det får den göra:p  ja sätter ykoppling till originalet:)

JBPictures
12 mars 2012 · 930 Inlägg

Okej:) du får lägga upp bild på det sen så jag vet hur man ska göra smile

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643
jocke_gronberg
13 mars 2012 · 4 586 Inlägg

Bilen blir sjukt fin

JofooN Skrap
13 mars 2012 · 2 098 Inlägg

Sjuukt vackert smile

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
Branx
13 mars 2012 · 14 Inlägg

Gillar detta som f-n!

Andersson_T5 Snickare
13 mars 2012 · 407 Inlägg

Tackar så mkt allihopa:) uppskattas med lite kommentarer:)

Andersson_T5 Snickare
15 mars 2012 · 407 Inlägg

Igår blev det att kasta på svänghjul och koppling:) och även rengöring av växellådan, idag ska kammar och ventilkåpa på  kamremmen ska ställas in och växellådan ska kastas påsmile  i hlegen ska motorn vara på plats och det roliga börjar:)

Bjorrkeen Kabeltattare
15 mars 2012 · 48 Inlägg

Fint du. Skönt att höra att det börjar röra sig mot slutet smile

Andersson_T5 Snickare
15 mars 2012 · 407 Inlägg

Bjorrkeen skrev:
Fint du. Skönt att höra att det börjar röra sig mot slutet smile

Nja mot slutet vettefan;) tar nån vecka innan ja kan starta upp bilen, och sedan har jag en massa i kupen samt bagaget  och  allt annat utanpå bilen ska på hmm  stressigt som fan:/

Bjorrkeen Kabeltattare
15 mars 2012 · 48 Inlägg

Andersson_T5 skrev:

Bjorrkeen skrev:
Fint du. Skönt att höra att det börjar röra sig mot slutet smile

Nja mot slutet vettefan;) tar nån vecka innan ja kan starta upp bilen, och sedan har jag en massa i kupen samt bagaget  och  allt annat utanpå bilen ska på hmm  stressigt som fan:/

Ja och det lär ju inte bli mindre stressigt av att vädret bara blir bättre och bättre smile

Andersson_T5 Snickare
15 mars 2012 · 407 Inlägg

Precis, man blir sugen som fan:/

Andersson_T5 Snickare
15 mars 2012 · 407 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/104/103368/103368-17e0a34c761bdb13f24ce70e45063db7.jpg
Kammar o ventilkåpa på plats o ska skruvas åtsmile




https://www1.garaget.org/gallery/images/104/103368/103368-96dd628727e81f0b4a0328aac35fd602.jpg
Allt på plats o kamrem inställd:)  imorrn får jag nya bultar till kopplingen o sedan åker växellådan påsmile

MrCarfreak Gasglad
15 mars 2012 · 3 244 Inlägg

Läst igenom hela projektet! Riktigt nice!! Men har du inte satt bromsskivorna på fel sida :p Slitsarna ska ju peka mot färdriktningen för att kunna ta in luft :p

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
Andersson_T5 Snickare
15 mars 2012 · 407 Inlägg

MrCarfreak skrev:
Läst igenom hela projektet! Riktigt nice!! Men har du inte satt bromsskivorna på fel sida :p Slitsarna ska ju peka mot färdriktningen för att kunna ta in luft :p

Ja du det har ja nog gjort;) hade inte en tanke på det satte bara dit dom för skoj skull just nu iaf:)


Kul att du gillar projektet iaf:)

Andersson_T5 Snickare
18 mars 2012 · 407 Inlägg

Nu är motorn isatt och alla motorfästen satta,  och en massa annat:)   blir kanske bilder ikväll.

jocke_gronberg
18 mars 2012 · 4 586 Inlägg

Andersson_T5 skrev:
Nu är motorn isatt och alla motorfästen satta,  och en massa annat:)   blir kanske bilder ikväll.

Fint. Snacka om att vara motorpigg eller har du skruvat hela natten ?

Andersson_T5 Snickare
18 mars 2012 · 407 Inlägg

jocke_gronberg skrev:

Andersson_T5 skrev:
Nu är motorn isatt och alla motorfästen satta,  och en massa annat:)   blir kanske bilder ikväll.

Fint. Snacka om att vara motorpigg eller har du skruvat hela natten ?

HAHA naerå men var ute hela dagen igår till typ halv 11 så orkade inget skriva igårsmile  ska ut om några timmar igen:D

jocke_gronberg
18 mars 2012 · 4 586 Inlägg

Inte bytt till ett 688 japangrenrör mendans motorn ändå var nere ?

Tycker jag ser orginalgrenröret på plats på bild

Andersson_T5 Snickare
18 mars 2012 · 407 Inlägg

jocke_gronberg skrev:
Inte bytt till ett 688 japangrenrör mendans motorn ändå var nere ?

Tycker jag ser orginalgrenröret på plats på bild

Nae tyvärr blev på med originalet för tillfället:/

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang