2 september 2006
Trådstartare
Det är så här. Låg i ca 180 ett bra tag tills jag var tvungen att sakta ner för en snigel på motorvägen. Då han körde in och jag skulle köra om så växlade jag ner till 4:an. å plötsligt så rök det som fan..hela bilen bakom mig bara försvann.. Jag stannade och kollade va det kunnde vara.. inget märkbart och så. Röken var knall vit och ganska tjock...Kolla oljan också.-..Fyllde på den då det var lite kvar.. "men det var ju knappast det". Så körde vidare.. Märke snabbt att det rök igen då jag släppte gasen för att växla.. Detta var ju på ca 3000 varv då jag växlade.. Men mest röker det då man växlar från 4:an till 5:an... Kolla igen vad det kunnde vara... Kompis sa att det kunda vara TurboHaveri.. ????
Det var nämligen så att jag har orginal som laddar 1.2 bar.. jag vet att det inte ska vara 1.2 bar på min orginal, men nu är det så..och det har den varit sen den föddes år 2001.
Och laddar den "orginal" som då är 0.8 bar.. om inte sämre än det. Man märker i alla fall en stor skillnad på laddtrycket..
Har även kollat så att den inte dricker vartten..och det gr den ej.. så det kan ju inte vara topplockspackningen...
Så snälla behöver hjälp om vad det kan vara..är det turbon som redan har lagt av helt???
Tack på för hand!
MVH Jonas
--Lev i går som det vore i morgon--