Hade du inte kommit åt startmotorn underifrån istället för att slippa riva headers och avgas? Jag behövde bara lossa startmotorn på min och lossa ner den lite så kom jag åt anslutningarna, visst det var rätt trångt med headers och kylarrör till växellåda. Fast du kanske inte har lika bra förutsättningar för det med tanke på att det kanske inte är likadana headers och dyl...
Startmotorn satt verkligen inklämd bakom headers, o kopplingarna på toppen av den såklart, försökte förgäves att komma åt på annat sätt, men insåg till slut att headers oså va tvunget o komma loss
Var lite enklare på Camaron då anslutningarna satt på undersidan utav start motorn... men men
Dags o dra kablage för lysen o dylik fram o bak, tänkte använda 7-ledar släp kabel för detta, så har man allt ihop i ett snyggt paket
Sen så behövdes det en lösning för kablaget fram när man ska ta loss fronten, så när man ändå avänder släp kabel, så e de lika bra o ta en släp kontakt, så får man loss hela kablaget snabbt o smidigt
Hade du inte kommit åt startmotorn underifrån istället för att slippa riva headers och avgas? Jag behövde bara lossa startmotorn på min och lossa ner den lite så kom jag åt anslutningarna, visst det var rätt trångt med headers och kylarrör till växellåda. Fast du kanske inte har lika bra förutsättningar för det med tanke på att det kanske inte är likadana headers och dyl...
Startmotorn satt verkligen inklämd bakom headers, o kopplingarna på toppen av den såklart, försökte förgäves att komma åt på annat sätt, men insåg till slut att headers oså va tvunget o komma loss
Var lite enklare på Camaron då anslutningarna satt på undersidan utav start motorn... men men
Hade du inte kommit åt startmotorn underifrån istället för att slippa riva headers och avgas? Jag behövde bara lossa startmotorn på min och lossa ner den lite så kom jag åt anslutningarna, visst det var rätt trångt med headers och kylarrör till växellåda. Fast du kanske inte har lika bra förutsättningar för det med tanke på att det kanske inte är likadana headers och dyl...
Startmotorn satt verkligen inklämd bakom headers, o kopplingarna på toppen av den såklart, försökte förgäves att komma åt på annat sätt, men insåg till slut att headers oså va tvunget o komma loss
Var lite enklare på Camaron då anslutningarna satt på undersidan utav start motorn... men men
Okej, ja de ska ju va lite jävligt ibland ju
He he jo ibland, tycker de vart rätt mö på den sista tiden då men Men ach ingen ide o klaga blir ju lätt så på ett stort projekt som detta
BY THE WAY GUYS!!! nu e de riktigt nära uppstart alltså, bara lite el kvar, så man håller tummarna för't
im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Men kabelnästet på tändspolen såg inte så super ut...
... så nya kablar tillverkades...
...och såja, ser lite bättre ut
Fixade till kablar för givare med samtidigt
O trots att de är en stor jänk, så va de allt trångt när man skulle koppla in allt för uppstart under instrumentpanelen så blev att riva loss mätarhuset
härligt att du drar om kablarna så de blir både snyggt å ordentligt! precis som jag
im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Snyggt med nya kablar . Men det ser ut som att du har använt samma färg . Är du inte orolig att det kan skapa onödiga problem vid felsökning (När/om det behövs i framtiden) ?
(Förutsättningarna vid murphy's besök brukar ju alltid vara extrem tid & sömnbrist)
härligt att du drar om kablarna så de blir både snyggt å ordentligt! precis som jag
Hmm_ skrev:
Snyggt med nya kablar . Men det ser ut som att du har använt samma färg . Är du inte orolig att det kan skapa onödiga problem vid felsökning (När/om det behövs i framtiden) ?
(Förutsättningarna vid murphy's besök brukar ju alltid vara extrem tid & sömnbrist)
Tackar tackar, jo ser ju lite bättre ut nu, o alltid gött me nya kablar med
Jo de blir samma färg allt ja, men o andra sidan så e de ju inte så mycket elektronik i dessa bilar, o ja drar allt rätt så enkelt, så så blir nog inte så super svårt o felsöka om nått skulle strula