3326
Sök

Få bort lacken på fälgarna??

28 Inlägg
2 september 2006
Trådstartare
Tjena. Tänkte lackera om bilen till nästa vår och fälgarna som i dagens läge är pulverlackade i "lila" färg, kommer ej att passa in så jag undrar om det är NÅGON som vet vart i malmö trakten det finns någon som kan ta bort lacken på fälgar och hur mkt det kostar??

kanske vet någon även var man kan få fälgarna typ kromade lr nåt i dens tilen och vad även detta kostar?

Tacksam för svar !

Inget varvar som en Honda med VTEC !!

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
3 september 2006
åk till någon lackerare i malmö och hör efter om dom har sandbläster.... det tar bort färgen iaf... sen går det ju alltid att chroma dom men det lär ju kosta en del...

Team Insane Racing

Tyskstuk
466 Inlägg
3 september 2006
Jag vet att det finns en "kräm" ,som jag sett folk använda, som man smetar in på aluminium som löser upp ALL lack till botten. Men efter det måste man då polera(ev. vattenslipa) och sedan klarlacka för att det inte ska rosta. Jag tror folk brukar kalla det för "högglanspolering" men det är nog tidskrävande skulle jag tro. Om jag vetat vad den heter så  hade det ju varit bra:D...men ring runt till olika firmor och fråga....jag antar att du skulle spara en massa pengar på att göra jobbet själv!

3 627 Inlägg
3 september 2006
Lät ju vettigt.. bortsett från en sak.. aluminium rostar inte;)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Sök