jimmzzan skrev:
discokapten skrev:
jimmzzan skrev:
Hm, det såg kul ut. Hur mycket jobb är det att plocka ner tråget? Kollade inte så noga nyss.
Edit; googlade lite på det, verkar inte vara ett roligt arbete! åh, vill men ändå inte.
Någon som har gjort det? Privat/verkstad.
Okej! hm får köra upp bilen på liften imorgon o spekulera. Hur djupt bilen ska få gräva i min plånbok vet jag inte, att välja med att lägga ut några tusen och ha en nyservad motor från topp till tå är ju billigare än motorbyte plus arbete. Dock finns ordet "dumsnål" och där hamnar väl jag justnu.
Har du fortfarande majjo efter att du bytt olja?
Svar ja.
Inte alls lika mycket, och nu är det upplöst typ efter 10mils körande.
Gör ett kompprov så att du vet att toppen är ok, sen ska du inte dra för stora växlar bara för att alla alltid ska skriva det värsta, byt olja några gånger (använd billig olja...) kolla om det fortfarande är kvar, sen kan man börja prata om att plocka ner tråget eller toppen...
Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.