242bullen skrev:
Vems är superlätt att mappa när det fungerar, men resan dit är helt efterbliven.
Tycker man det är roligt att räkna formler så är det kanon.
Man måste verkligen vara forumsanvändare för att få det att funka och glöm för helskotta inte att läsa det finstilta.
Tex DU KAN KÖRA 60-2 "om" du har ett sk filter! etc etc, lite för många "om" i manualen?
Jag bygger bil för att få köra bil inte pilla på boxar.
Och det finns inget generellt insprut som passar alla, vi är alla olika skolade.
Jag hoppas att maxxECU blir en riktig kung på marknaden för ni om några vet vilka behov en biltrimmare har!
Bullen
Måste varit väldigt, väldigt längesen du testade Vems?
Va är de för formler du pratar om?
I dagsläget så stödjer de alla tänkbara triggers på marknaden, tom Nissan CAS och LS1 numera, utan modifikation. Och de flesta vanliga Volvo, BMW, audi mm finns de tom presets för, bara boota up, välja preset och starta i princip.
Men visst, jag håller med fler av er i de ni säger, Vems är inte för Amatörer.... Såvida man inte är ute efter att lära sig en massa!!
Men ska man bara åka, å inte behöva bry sig, så finns de mycket bättre grejer... Där ligger Nira i topp i mina ögon... De personerna åker dock sällan Bmw eller Volvo, som de flesta av dem jag hjälper gör
Är väl lite de som är grejen oxå, Vems är billigt, å de är kul att de funkar, trots det!
Eller så låter man nån som kan, göra de
Kundskap = tid = pengar. Lär dig, eller betala nån som kan.
Att Vems dokumentaion ser ut som den gör är inte så konstigt, det är 100% freeware, vem som helst kan ta del av, kopiera, lägga till. De är allt som har med Vems att göra, tom programvaran. De är alltså människor som gör detta gratis, mycket av funktionaliteten är framtagen av olika personer, och de kommer nya tillägg hela tiden.
Jag som e lite nörd, tycker de e skitkul
Kopplade in en LCD skärm till boxen i min bil idag,(hafe de liggandes länge men inte fått tid att pröva) å de funka kanon! Alla värden man kan tänka sig på en liten skärm för 150kr
Har man bara tiden att lägga att läsa å lära sig, så är möjligheterna med Vems obegränsade. Därav namnet kanske.. Versatile EMS, (månsidigt)
Med det sagt så spelar de egentligen ingen roll, hur bra ett sprut för 12-15k är.. De kommer alltid finnas de som vill köra MS och Vems just för att de går
Sen kan vissa snacka prestige och dyra prylar hur mycket dem vill, bara ännu surare för dem om ( eller när
) de bli ifrån-åkta av "bönner" med Kina-prylar och hem-knåpade sprut