93T skrev:
Webrex, du som nu är så påläst på området borde se att det kanske ser lite märkligt ut när du hyllar Vems till skyarna och samtidigt dissar de största konkurrenterna som säljare av Vems system?
Jag har aldrig sagt att Vems är ett dåligt system, men jag är inte såpass inskränkt att jag bara ser ett sprut som något överlägset alternativ, det finns massor av sprut som håller måttet därute och flera dåliga också, men grundfrågan ligger ändå kvar - vad ska man ha sprutet till, det är bland det viktigaste om du frågar mig.
Apropå MS har jag kört med MS1 i mitt mercabygge två säsonger och visst har jag haft problem, men jag har under resan också lärt mig så enormt mycket om mappning och hur ett eftermarknadssprut fungerar,
Jag rekommenderar inte MS till någon som inte vet vad han ger sig in på, många tror att man kan ta ett MS för 3000 spänn från hyllan, koppla in och se glad ut, och det är nog härifrån de fått sitt dåliga rykte.
När jag skulle mappa mitt bygge kontaktade jag flera alternativ, ingen av dem sade blankt nej, fanns to.m många som erbjöd sig att göra det åt mig.
Vidare är Link och Vipec exakt samma system och använder to.m samma mappningsmjukvara, Link G4 Storm motsvarar Vipec C44, G4 Xtreme motsvarar V88 osv.
Har iaf aldrig haft några problem i de standalone Vipecsystem jag hållt på med, tyckte systemen var såpass prisvärda och användbara att jag själv köpte ett.