2456
Sök

RC eldrivet

4 693 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
#21
https://www1.garaget.org/gallery/images/59/58027/58027-0293028a2921daeff7d6e44d400d362e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/59/58027/58027-318f0115363d9643998e08954d9a4e31.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/59/58027/58027-b84f3aeb8f639d5159d44351b07ebf9f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/59/58027/58027-7ff5f5ad42b88edbae4dc82f09effc19.jpg

Booyakasha!

3 059 Inlägg
6 januari 2012
#22
Tycker den ser helt okej ut faktiskt.

Att den inte burnar och sticker iväg istället är ju bara bra.
Fördelen med 4 hjulsdrift och stora hjul. Mer eller mindre alla dom här bilarna i denna modellen lyfter på innerhjulet när man ska burna runt. Inget ovanligt.
Men med lite olika inställningar av dämparna så ska du nog kunna burna runt. Kanske lite ny dämparolja i dom hade suttit fint.

Drar jag på halv gas med min e-revo vxl på asfalt så gör den en bakåtvolt.. så bra fäste får den. Gör jag samma på gräs gör den också en bakåtvolt. På grus sprätter den och sticker iväg som ett skott. Svänger jag fullt o gasar lite så gör den piruetter som blir så snabba att den till slut slår runt smile
Jag har ställt mina dämpare lite mjukare för att kunna ge mera gas i starten utan att den ska slå runt..
Samma sak om man kör på halvgas och ger sulan så slår den en volt bakåt.. bra tryck i grejorna..

Men när du kört bilen ett tag så "lär" du dig hur mycket och när o var man kan gasa och inte gasa..



Ser ut som du kört sönder hjulnavet eller nått smile
Jag bytade just på min e-revo efter att ha smackat snett in i en stenmur i full fart.. Så jevla kallt ute så plasten blir lite skör tror jag.

Ska slänga upp lite bilder på min så blir tråden lite roligare..
Senast redigerat av Smajly (6 januari 2012)


3 059 Inlägg
6 januari 2012
#23
Orginal:
http://iloapp.clippern.se/data/_gallery//public/5/1289752388_resized.jpg

Egenmålad kaross
http://iloapp.clippern.se/data/_gallery//public/5/1292181222_resized.jpg

Såhär ser den ut efter en acce i grusen
http://iloapp.clippern.se/data/_gallery//public/5/1289752445_resized.jpg

http://iloapp.clippern.se/data/_gallery//public/5/1289752450_resized.jpg

http://iloapp.clippern.se/data/_gallery//public/5/1289752457_resized.jpg

Den är så gott som vattentät så det är bara att spola av den under kranen och blåsa den torr
http://iloapp.clippern.se/data/_gallery//public/5/1325889115_resized.jpg

http://iloapp.clippern.se/data/_gallery//public/5/1325889118_resized.jpg

http://iloapp.clippern.se/data/_gallery//public/5/1325889123_resized.jpg

Fram
http://iloapp.clippern.se/data/_gallery//public/5/1325889119_resized.jpg

Bak
http://iloapp.clippern.se/data/_gallery//public/5/1325889121_resized.jpg


1 210 Inlägg
7 januari 2012
#24
Smajly skrev:
Ekis! skrev:
Smajly skrev:
Softis skrev:
Jag visade den laddaren på rsb och det var absolut inget att rekomendera enligt dom.
Men jag vet inte, alla säger olika hela tiden så det är lite svårt att veta vad som funkar och inte.

Hmm, där har dom lite fel. Den laddaren är helt okej.
Det du ska ha den till och dom accarna du ska ladda så kommer den funka ALLDELES utmärkt till dina behov.
Köp du den så blir du nöjd. Den är myyyyycket bättre än den andra billiga röda du tittat på.

Fördelen är att du kan köra laddaren på antingen 220volt hemma i vägguttaget men även ta med dig laddaren ut om du ska köra en bit hemmifrån och koppla den på bilbatteriet. Lås inte upp dig på en laddare som enbart går att använda hemma.


Det står i info: Input: 110v or 240v
Så du behöver bara en annan sladd-- den på bilden ser ut att vara en enkel bandspelar sladd. Finns till många grejor i hemmet och du har säkert nån hemma redan..

Själv kör jag med ett par av dessa: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor … arger.html
Säkert inte många som skulle rekomendera dom heller men det är BARA för att dom inte testat dom eller "vågar" handla från kina.. Jag köper ALLA mina accar(lipo), motorer o fartreglage från hobbyking och alla i märket Turnigy. Inte en enda har svikit än sålänge och då kör jag accarna motorerna och reglagen i mina flygplan och helikoptrar. Hade jag inte litat på/testat grejorna hade jag aldrig stoppat i dom i flygplan för 4000:- och helikopter för 10000:-

Fortfarande så måste han ju kolla laddtiden!
Vad har han för nytta av en laddare som går att koppla på bilbatteriet om de tar upp till 3 timmar att ladda ett batteri!?

Ja de e sant.. Men alla "bra" lipo laddare klarar att ladda 1C och då tar de knappt 40-45 minuter.. Man kör ju aldrig accen helt tom. Klarar laddaren inte 1C åtminstonde så är det inget att ha.

Förutsatt att de är lipo cutoff på hans fartreglage då.. smile
Förövrigt anser jag att 3st batterier är ett måste..

1 210 Inlägg
7 januari 2012
#25

4 693 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
#26
Vart lite ivråg när jag skulle ta bilderna så tänkte visa accelerationen lite.
Visade sig vara svårt att gasa fullt inomhus med bara 3 hjul, råkade fara rätt in i ett skåp och ha sönder en till grej i framvagnen, haha!
Så jävla klantig kan känner mig big_smile

Btw, jag körde i både vattenpölar och i 4-5 cm snö, gick hur bra som helst. Men tror inte jag ska göra om det, verkar ju inte ha tur direkt wink

Booyakasha!

3 059 Inlägg
7 januari 2012
#27
Jag kör med dubbla 2200mAh för extra lång körtid, det är den största storleken som går in i batterilådorna på bilen..
Har funderat på att löda mig en ny adapterkabel så jag kan seriekoppla accarna istället för att få ut dubbel spänning (14,8 volt).. det tåler grejorna men bilen blir ohanterbar för då går den ännu jevligare än vad den gör redan.. plus att jag måste dreva om den för att vxl-lådan ska hålla.. Följer med drev när man köper bilen.
Nu är dom paralellkopplade för att få dubbel ström (4400mAh) och då kör man 45-50 minuter om det inte är för tungt underlag och inte kör full gas hela tiden.

http://www.skanehobby.se/Shop/Image/Article/KT220030C2S.jpg

Fick dom med bilen när jag köpte den på skånehobby.. Hyffsat pris på dom annars smile
http://www.skanehobby.se/lipo-kypom-74v … jst/2799-0
Senast redigerat av Smajly (7 januari 2012)


4 693 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
#28
Du kan ju köra 3s annars, kanske blir mer lagom än 4s

Booyakasha!

3 059 Inlägg
7 januari 2012
#29
Softis skrev:
Du kan ju köra 3s annars, kanske blir mer lagom än 4s

3s får inte plats.. Dessa 2s jag har nu passar på mm så det finns inget mer att ge på smile
Så som jag har dom kopplade ihop nu får jag som att accen skulle varit 2s på 4400mAh.. Ju högra mAh ju längre körtid.
Kopplar jag på det andra viset blir mina accar som en 4s på 2200mAh..

Biler går som fasiken redan nu på 2s o jag kan inte tänka mig hur den skulle bli med 4s smile

Batterifack ena sidan.. sitter ett likadant på andra sidan.
http://iloapp.clippern.se/data/_gallery//public/5/1325895948_resized.jpg

Inte en mm kvar att ge på..
http://iloapp.clippern.se/data/_gallery//public/5/1325895949_resized.jpg
Senast redigerat av Smajly (7 januari 2012)


4 693 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
#30
Haha ja jäklar, där var det trångt tongue
Snyggt när allt är inkapslat, hade också velat ha det så.
Kan inte göra rent bilen nu, sen vore det fränt att köra i lite surhål big_smile

Booyakasha!

1 210 Inlägg
7 januari 2012
#31
Softis skrev:
Vart lite ivråg när jag skulle ta bilderna så tänkte visa accelerationen lite.
Visade sig vara svårt att gasa fullt inomhus med bara 3 hjul, råkade fara rätt in i ett skåp och ha sönder en till grej i framvagnen, haha!
Så jävla klantig kan känner mig big_smile

Btw, jag körde i både vattenpölar och i 4-5 cm snö, gick hur bra som helst. Men tror inte jag ska göra om det, verkar ju inte ha tur direkt wink

Du bränner fartreglaget om du inte vatten skyddar de ..Så nä de bör du inte göra i längden..

1 210 Inlägg
7 januari 2012
#32
Smajly skrev:
Jag kör med dubbla 2200mAh för extra lång körtid, det är den största storleken som går in i batterilådorna på bilen..
Har funderat på att löda mig en ny adapterkabel så jag kan seriekoppla accarna istället för att få ut dubbel spänning (14,8 volt).. det tåler grejorna men bilen blir ohanterbar för då går den ännu jevligare än vad den gör redan.. plus att jag måste dreva om den för att vxl-lådan ska hålla.. Följer med drev när man köper bilen.
Nu är dom paralellkopplade för att få dubbel ström (4400mAh) och då kör man 45-50 minuter om det inte är för tungt underlag och inte kör full gas hela tiden.

http://www.skanehobby.se/Shop/Image/Art … 030C2S.jpg

Fick dom med bilen när jag köpte den på skånehobby.. Hyffsat pris på dom annars smile
http://www.skanehobby.se/lipo-kypom-74v … jst/2799-0

Dessa kör jag med...

http://www.rckungen.se/index.php?page=s … ;Itemid=64

Men inte köpta i sverige för detta pris,utan Honkong via Ebay för 200:- hemma i post lådan.. big_smile

3 059 Inlägg
7 januari 2012
#33
Ekis! skrev:
Smajly skrev:
Jag kör med dubbla 2200mAh för extra lång körtid, det är den största storleken som går in i batterilådorna på bilen..
Har funderat på att löda mig en ny adapterkabel så jag kan seriekoppla accarna istället för att få ut dubbel spänning (14,8 volt).. det tåler grejorna men bilen blir ohanterbar för då går den ännu jevligare än vad den gör redan.. plus att jag måste dreva om den för att vxl-lådan ska hålla.. Följer med drev när man köper bilen.
Nu är dom paralellkopplade för att få dubbel ström (4400mAh) och då kör man 45-50 minuter om det inte är för tungt underlag och inte kör full gas hela tiden.

http://www.skanehobby.se/Shop/Image/Art … 030C2S.jpg

Fick dom med bilen när jag köpte den på skånehobby.. Hyffsat pris på dom annars smile
http://www.skanehobby.se/lipo-kypom-74v … jst/2799-0

Dessa kör jag med...

http://www.rckungen.se/index.php?page=s … ;Itemid=64

Men inte köpta i sverige för detta pris,utan Honkong via Ebay för 200:- hemma i post lådan.. big_smile

Vad har dom för mått.. längd, bredd o höjd??

För att få plats i min får dom vara max Längd: 10,5cm Bredd: 3,5cm och Höjd 1,5cm
Senast redigerat av Smajly (7 januari 2012)


1 210 Inlägg
7 januari 2012
#34
Smajly skrev:
Ekis! skrev:
Smajly skrev:
Jag kör med dubbla 2200mAh för extra lång körtid, det är den största storleken som går in i batterilådorna på bilen..
Har funderat på att löda mig en ny adapterkabel så jag kan seriekoppla accarna istället för att få ut dubbel spänning (14,8 volt).. det tåler grejorna men bilen blir ohanterbar för då går den ännu jevligare än vad den gör redan.. plus att jag måste dreva om den för att vxl-lådan ska hålla.. Följer med drev när man köper bilen.
Nu är dom paralellkopplade för att få dubbel ström (4400mAh) och då kör man 45-50 minuter om det inte är för tungt underlag och inte kör full gas hela tiden.

http://www.skanehobby.se/Shop/Image/Art … 030C2S.jpg

Fick dom med bilen när jag köpte den på skånehobby.. Hyffsat pris på dom annars smile
http://www.skanehobby.se/lipo-kypom-74v … jst/2799-0

Dessa kör jag med...

http://www.rckungen.se/index.php?page=s … ;Itemid=64

Men inte köpta i sverige för detta pris,utan Honkong via Ebay för 200:- hemma i post lådan.. big_smile

Vad har dom för mått.. längd, bredd o höjd??

För att få plats i min får dom vara max Längd: 10,5cm Bredd: 3,5cm och Höjd 1,5cm

Alltså original batteri fast sättning har jag rationaliserat bort... Flyttat fart reglaget och kapat infästningen för batterierna..
Nu mera sitter batterierna fast med en spänn rem...

smile

3 059 Inlägg
7 januari 2012
#35
Ekis! skrev:
Smajly skrev:
Ekis! skrev:

Dessa kör jag med...

http://www.rckungen.se/index.php?page=s … ;Itemid=64

Men inte köpta i sverige för detta pris,utan Honkong via Ebay för 200:- hemma i post lådan.. big_smile

Vad har dom för mått.. längd, bredd o höjd??

För att få plats i min får dom vara max Längd: 10,5cm Bredd: 3,5cm och Höjd 1,5cm

Alltså original batteri fast sättning har jag rationaliserat bort... Flyttat fart reglaget och kapat infästningen för batterierna..
Nu mera sitter batterierna fast med en spänn rem...

smile

Men du kör också med en bil som är större än min va??
Min e ju bara 1/16 så det blir ingen plats över..


4 693 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
#36
Jaså, var din 1/16? Såg mycket större ut, trodde den var större än min, 1/10 har jag

Booyakasha!

3 059 Inlägg
7 januari 2012
#37
hehe.. min är en liten rackare..
Här är skillnaden på den stora E-revo (1/8) och den lilla E-Revo VXL (1/16):

http://traxxas.com/sites/default/files/7107_chassis_compare.jpg

http://theblogaboutgadgets.com/wp-content/uploads/2010/01/E-revos-e1262998661591.jpg

Måtten på min bil är: Längd: 328mm, Bredd: 239mm, Höjd: 117mm, Vikt: 1090gram
och på den stora är det: Längd: 582mm, Bredd: 418mm, Höjd: 210mm, Vikt: 4290gram

Springer jag på den stora i bra skick bättre begagnad så köper jag en.. Nya kostar dom runt 5-5500.-
Senast redigerat av Smajly (7 januari 2012)


4 693 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
#38
Den stora hade jag inte tackat nej till big_smile
Är bottenplattan av plast? Ser så ut

Booyakasha!

3 059 Inlägg
8 januari 2012
#39
Jepps.. Men det är en TÅLIG jäkel..


4 693 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
#40
Inte min tydligen tongue Men det kostar ju en del mindre också.
Äntligen hittat vad det är för märke på min, det är
Heng Long Mad Truck 1/10 http://www.radiostyrda-modeller.se/defa … uct_id=114

Booyakasha!


Sök